Municipalitatea din Deva s-a înscris în Programul privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local cu 1.000 de maşini, numărul maxim pentru care se putea accesa acest program, raportat la numărul de locuitori ai oraşului.
Potrivit administraţiei locale, bugetul total al programului pentru municipiul Deva este de 3 milioane de lei, pentru anul în curs, iar cofinanţarea de la bugetul local este de 600.000 lei.
Înscrierea persoanelor fizice în cadrul programului se realizează prin intermediul aplicaţiei informatice pusă la dispoziţie de către AFM, până pe 31 august, ora 16,30 sau până la epuizarea bugetului alocat fiecărei unităţi administrativ-teritoriale (UAT).
O persoană fizică se poate înscrie o singură dată în aplicaţie şi trebuie să domicilieze pe raza teritorială a primăriei unde se află în evidenţele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită finanţare, arată Primăria Deva.
După înscriere, AFM va transmite lista cu persoanele fizice înscrise către primăriile participante în cadrul Programului, iar ulterior, persoana fizică va transmite documentele, conform procedurii interne a primăriei care va fi publicată pe pagina de internet a acesteia.
După semnarea contractului de finanţare cu UAT-ul, persoana fizică va casa şi va radia din circulaţie şi din evidenţa fiscală autovehiculul uzat şi va beneficia de stimulentul pentru casare de 3.000 de lei, din care 2.400 lei sunt alocaţi din Fondul pentru Mediu şi 600 lei sunt susţinuţi din bugetul local.
Beneficiarul stimulentului de casare se angajează, conform ghidului de finanţare, că de la momentul primirii banilor nu va cumpăra un autoturism cu norma de poluare mai mică sau egală cu Euro 5, timp de 3 ani.