Deschiderea pentru circulaţie a pasajului de la Drajna de pe drumul naţional DN 21, în judeţul Călăraşi, va ajuta şi derularea proiectelor de dezvoltare a infrastructurii rutiere din judeţul Ialomiţa, au informat, marţi, reprezentanţii Consiliul Judeţean (CJ) Ialomiţa.
‘Alternativa la traversarea localităţii Drajna şi a trecerii la nivel cu calea ferată a devenit realitate. Este vorba despre realizarea unei supra-traversări a Drumului Naţional 21. Finalizarea pasajului de la Drajna vine ca un iniţiator al tuturor proiectelor de dezvoltare care urmează să fie implementate pe raza judeţului Ialomiţa, fluidizând traficul către şi dinspre Moldova şi eliminând timpul de aşteptare de la trecerea la nivel cu calea ferată de la Drajna’, se arată în mesajul postat de CJ Ialomiţa, pe pagina de Facebook a instituţiei.
Pasajul are o lungime de 2,74 kilometri şi este o supra-traversare a DN21A şi a DN3A Lehliu-Feteşti, precum şi a liniei de cale ferată Bucureşti-Constanţa.
‘Pasajul va fi parte integrantă a drumului expres TransRegio Galaţi – Brăila – Slobozia – Drajna – Autostrada A2 – Chiciu, cu o lungime de 142 de kilometri, din care 35 de kilometri sunt pe teritoriul judeţului Ialomiţa’, mai informează CJ Ialomiţa.
Directorul General al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a afirmat, luni, că lucrările pentru realizarea acestui pasaj au durat cu aproximativ două luni mai puţin decât era prevăzut în contract.
Potrivit acestuia, odată cu deschiderea circulaţiei pe pasajul Drajna, se elimină blocajele care se formau la trecerea la nivel cu linia de cale ferată de la Dragalina.
‘În perioada sezonului estival creşte inclusiv frecvenţa trenurilor spre litoral, motiv pentru care se stătea în coadă la barieră perioade lungi de timp’, a adăugat el.
Construcţia pasajului de la Drajna (judeţul Călăraşi) de pe DN21 a fost finanţată din bani europeni (POIM). AGERPRES / (AS – autor: Ecaterina Ignat, editor: Marius Frăţilă)