Preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Costel Alexe, a declarat, marţi, în cadrul unei conferinţe de presă, că au fost descoperite nereguli în ceea ce priveşte modul în care a fost condusă Şcoala Populară de Arte ‘Titel Popovici’, cele mai grave dintre acestea vizând contractul de achiziţii publice şi cel pentru servicii de contabilitate.
‘În 2019, au fost încheiate două contracte pentru servicii de contabilitate, ambele cu încălcarea legislaţiei în vigoare: fără utilizarea catalogului electronic pus la dispoziţie de SEAP, fără un referat de necesitate şi fără o valoare estimată. Raportul mai menţionează că există suspiciuni cu privire la autenticitatea informaţiilor prezentate de expertul contabil, beneficiar al contractelor, în condiţiile în care, la sediul şcolii, nu a fost găsit exemplarul în original. Contractul pentru servicii de contabilitate, în vigoare acum, a fost încheiat pe 84 de luni, din 2019 până în decembrie 2026, având o valoare de 663.600 de lei. Corpul de Control a stabilit că procedura de achiziţie a fost iniţiată prin SEAP la 3 luni după ce contractul fusese deja semnat, iar durata acestuia depăşeşte exerciţiul bugetar şi valoarea creditelor bugetare aprobate’, a declarat preşedintele CJ Iaşi.
Acesta a spus că au fost constatate şi deficienţe în ceea ce priveşte activitatea didactică, întrucât ‘în regulamentul de organizare şi funcţionare al instituţiei nu erau prevăzute atribuţiile compartimentelor, normele didactice şi modul de organizare a activităţilor instructiv- educative, şi lipseau planurile anuale de şcolarizare’.
Alte nereguli constatate de Corpul de Control al preşedintelui Consiliului Judeţean au constat în faptul că au fost înscrişi mai mulţi cursanţi decât numărul standard pentru o normă didactică, selecţia acestora fiind făcută fără concurs de admitere, iar ulterior nu au fost încheiate contracte educaţionale.
‘I-am solicitat managerului Vlad Baba să rezolve cât mai repede problemele identificate de Corpul de Control, pentru ca activitatea şcolii să fie transparentă şi să intre în legalitate. Departamentul Juridic al CJ va analiza modul în care pot fi recuperate în totalitate prejudiciile, iar contractele de achiziţie care sunt păguboase pentru şcoală, vor fi reevaluate. De asemenea, am cerut managerului să organizeze foarte bine oferta educaţională, astfel încât să corespundă intereselor cursanţilor şi să eficientizeze activitatea. Au existat situaţii, în trecut, în care, pentru anumite specializări, erau înscrişi doar 2-3 elevi, în timp ce pentru altele se depăşea norma’, a declarat Costel Alexe, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi.
La rândul său, managerul Şcolii Populare de Arte, Vlad Baba, a declarat presei că este în curs de constituire atât Consiliul de Administraţie, cât şi Consiliul Profesoral, şi de întocmire a regulamentului de organizare şi funcţionare a instituţiei.
‘În toamna aceasta, vom organiza şi prima sesiune de admitere prin concurs, lucru care ne va permite o selecţie corectă a elevilor, în limita normei didactice, care până acum nu era respectată. Totodată, am iniţiat un dialog cu reprezentanţii Ministerului Culturii pentru a determina în ce condiţii putem obţine acreditarea diplomelor eliberate de Şcoala Populară de Arte’, a explicat managerul Şcolii Populare de Arte ‘Titel Popovici’.