Opera Naţională Română din Iaşi aduce în atenţia publicului premiera spectacolului de operetă ‘Sânge vienez’, de Johann Strauss fiul, în regia tânărului regizor Alexandru Nagy.
‘Opera Naţională Română Iaşi aduce în atenţia publicului, după 10 ani, o premieră, o operetă îndrăgită. Este vorba despre ‘Sânge vienez’. Am bucuria şi plăcerea să fiu alături de artizanii acestui spectacol care se va juca în premieră pe 11 decembrie, cea de-a doua distribuţie fiind pe 12 decembrie. Întreg colectivul a depus un efort extraordinar ca să poată bucura ieşenii şi, evident, celor care ne vor urmări în manieră virtuală’, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, managerul interimar al ONRI, Daniel Florin Şandru.
Directorul artistic al Operei ieşene, Andrei Fermeşanu, a declarat că luna decembrie nu este doar luna cadourilor, ci se dovedeşte a fi şi luna premierelor artistice la ONRI.
‘Suntem în ultima lună a anului, cu a treia premieră, după ‘Don Pasquale’, ‘Zâna păpuşilor’, un spectacol foarte bine primit de toate categoriile de public, iar acum acest spectacol eveniment de operetă, ‘Sânge Vienez’, într-o citire modernă, aş spune, şi, în acelaşi timp, păstrând parfumul pe care opereta îl are dintotdeauna, o ‘bunică’ a musicalului de astăzi, transpusă foarte inspirat în scenă de regizorul Alexandru Nagy, şi completat de coregrafia inspirată a doamnei Cristina Todi, coordonatorul baletului ONRI. Este o performanţă în sine faptul că artişti lirici dansează şi livrează acest produs muzical cu aceeaşi competenţă pe care ar face-o un artist specializat pe musical’, a spus Andrei Fermeşanu.
La rândul său, tânărul regizor Alexandru Nagy şi-a manifestat bucuria de a se afla la ONRI pentru prima dată în calitate de artist.
‘A fost o mare bucurie pentru mine să găsesc aici la ONRI ambiţia de a realiza o producţie pe forţe proprii. De cele mai multe ori în ziua de astăzi, teatrele şi operele sunt obligate să externalizeze multe dintre serviciile artistice. Weekend-ul acesta veţi asista la o impresionantă desfăşurare de forţe atât din punct de vedere logistic, dar şi din punct de vedere administrativ şi artistic, pentru că Opera este un fel de fabrică a emoţiilor, şi pot să vă spun că s-a lucrat foarte intens în toate compartimentele. ‘Sânge Vienez’ poate fi găsit sub foarte multe variante. Nefiind o operă foarte bine fixată în timp, oferă oportunitatea creatorilor săi să propună prin acest titlu un demers artistic. Demersul nostru artistic a fost să angrenăm forţele proprii ale ONRI. Sigur, nu a fost uşor, niciodată nu e uşor. În general, noi artiştii ne ferim de lucrurile care sunt uşoare. Ne plac provocările. Am descoperit cu bucurie aici la Iaşi artişti care au răspuns înfiorător de frumos provocărilor care s-au lansat. Contează foarte mult în demersul artistic. E un spectacol fluid, în cheie modernă, dar care păstrează magia şi să ne invite într-o lume fantastică. Am profitat de această operetă şi am folosit-o drept prilej pentru a profita să descoperim mottoul ‘Descoperă magia, dirijează lumea’ nu sunt doar nişte litere scrise pe un afiş’, a spus Alexandru Nagy.
Coordonatorul corpului de balet la ONRI, Cristina Todi, a subliniat la rândul său că în acest laborator al emoţiilor a creat un miracol al Operei, deoarece ‘opereta e un gen complex. Am lucrat cu multă pasiune alături de colegi din cor, solişti, orchestră, dirijori, manageri. Le mulţumesc pentru bucuria pe care mi-au oferit-o de a face ceea ce ştiu eu mai bine’.
Tenorul Adrian Ionescu, interpretul personajului Eduard, a mărturisit că se bucură că a avut posibilitatea să lucreze cu ‘un foarte talentat regizor’.
‘Nu credeam că voi mai întâlni această manieră de lucru în timpul activităţii mele artistice. Ei bine, acest lucru s-a întâmplat ca printr-o magie. Spectacolul a fost redus ca dimensiune. Mi-aş fi dorit şi un număr de balet. Sper ca după ce se termină pandemia să fie un număr de balet care să întregească opereta vieneză’, a spus Adrian Ionescu.