Primarul Mihai Chirica a anunţat, marţi, că municipalitatea va adera la programul de casare a maşinilor uzate lansat de Ministerul Mediului, Apelor Şi Pădurilor – Administraţia Fondului Pentru Mediu.
Potrivit sursei citate, programul ‘rabla local’ de la Iaşi va debuta pe 23 septembrie.
Vor fi primite pentru casare doar autovehicule mai vechi de 15 ani care se află în proprietatea persoanelor fizice de cel puţin 5 ani. În schimbul acestor autovehicule, proprietarul urmează să primească un stimulent în valoare de 3.000 lei, jumătate din sumă fiind suportată din bugetul local.
‘Este un program gestionat de Ministerul Mediului prin Agenţia Fondului pentru Mediu. Presupune scoaterea din circulaţie a autovehiculelor mai vechi de 15 ani sub normă Euro 3. Avantajele sunt evidente: se eliberează în loc de parcare, avem gestiunea unor maşini care zac pe domeniul public şi au un impact negativ asupra mediului. Se economisesc foarte mulţi bani. Eliberarea unui loc de parcare înseamnă economisirea a 9.700 de euro. Prin urmare, toţi avem de câştigat. Sper să avem cât mai mulţi ieşeni care renunţă la aceste maşini pe care oricum nu le folosesc şi nu le mai cumpără nimeni’, a declarat primarul Chirica.
Edilul a menţionat că beneficiarul stimulentului de casare trebuie să îşi ia angajamentul că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 4 sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea banilor.
‘Mai întâi am făcut o radiografie a parcului de maşini uzate existente la nivelul municipiului Iaşi. În momentul de faţă în Iaşi sunt înmatriculate 136.042 vehicule. Acum 4 ani erau 123.000 de vehicule. Dintre cele 136.042 non Euro, cele care din punct de vedere constructiv nu s-au încadrat la niciuna dintre normele Euro, sunt 21.012, Euro 1 sunt 251, Euro 2 – 11.733, Euro 3 – 20.821, Euro 4 – 43.378, Euro 5 – 20.585, Euro 6 – 18.762. La sfârşitul lunii mai erau 2.405 maşini hibrid şi 423 de vehicule electrice, cu 100 mai mult faţă de 31 decembrie 2021’, a mai precizat primarul Mihai Chirica. AGERPRES / (A – autor: Daniela Malache, editor: Marius Frăţilă)