Primarul Mihai Chirica a anunţat organizarea de licitaţii pentru studiile de fezabilitate necesare realizării a două pasaje subterane, unul pentru extinderea pietonalului între bulevardul Ştefan cel Mare şi Piaţa Palatului Culturii şi celălalt în zona rondului Agronomie. Potrivit primarului, până marţi au fost primite câte patru oferte pentru cele două proceduri, din partea aceloraşi patru firme. Ofertele se află în prezent în evaluare tehnică şi financiară. Valoarea estimată a fiecăreia dintre licitaţii este de 150.000 lei, cu TVA, iar firmele câştigătoare vor avea la dispoziţie patru luni pentru realizarea studiilor de fezabilitate. ‘Cele două pasaje vor fi construite ca urmare a unui concurs de soluţii realizat în timpul primului mandat de primar. Unul dintre acestea a fost etapizat prin refacerea esplanadelor şi zonei pietonale din zona Ştefan cel Mare, Piaţa Unirii, esplanada din faţa Palatului Culturii. În mod cert se va reduce şi poluarea, deoarece creşterea vitezei de parcurs are un rol evident în reducerea CO2, pe de altă parte, ne dorim să încurajăm zona pietonală. Nu vrem să încurajăm o eventuală extindere a traficului. Se va circula prin pasaje subterane inclusiv cu tramvaiul. Noi vrem să încurajăm transportul electric. În felul acesta cei mai câştigaţi vor fi pietonii în relaţia directă cu Palatul Culturii, simbolul şi emblema Iaşiului. Voi mai lua o măsură, una care nu va fi agreată de şoferi. Chiar dacă voi fi criticat, va dispărea posibilitatea de a mai parca în faţa Palatului Culturii. Palatul va rămâne doar esplanadă pietonală în legătură cu ansamblul Palas şi pietonalul Ştefan cel Mare şi Sfânt’, a spus Chirica. Planul pentru pasajul din zona Palatului Culturii vizează crearea unui aliniament continuu de promenadă dinspre strada Lăpuşeanu, prin Piaţa Unirii, urmând bulevardul Ştefan cel Mare şi Sfânt, traversând strada Anastasie Panu, având ca punct final Piaţa Palatului Culturii sau chiar ansamblul Palas. Pentru aceasta traficul auto va fi mutat în subteran. Circulaţia tramvaielor între Casa Dosoftei şi Biserica Sf. Nicolae Domnesc va fi mutată în subteran pe acelaşi aliniament cu benzile dedicate traficului auto, în acelaşi pasaj subteran.Viitorul pasaj subteran se va întinde pe o lungime de aproximativ 200 de metri. În ceea ce priveşte pasajul din zona rondului Agronomie, acesta va fi proiectat rectiliniu cu funcţionalitate de trafic auto cu o bandă pe sens cu rampa de intrare pe aleea Mihail Sadoveanu, în dreptul Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară ‘Ion Ionescu de la Brad’ şi cu rampă de ieşire pe bulevardul Carol I, în dreptul Bisericii Sf. Nicolae. Viitorul pasaj subteran se întinde pe o lungime de aproximativ 300 de metri.