AcasăStiri generaleInstanţa a dispus suspendarea aplicării noii organigrame a administraţiei Fritz în Primăria...

Instanţa a dispus suspendarea aplicării noii organigrame a administraţiei Fritz în Primăria Municipiului Timişoara

Tribunalul Timiş a admis la termenul de judecată de luni cererea Sindicatului Liber al Angajaţilor (SLA) Primăriei Municipiului Timişoara, care a cerut în numele a 33 de salariaţi suspendarea noii organigrame a administraţiei Fritz, care a intrat în vigoare din data de 2 august.

Cei 33 de angajaţi au reclamat faptul că primarul a promovat noua organigramă fără dezbatere prealabilă, prin care sunt desfiinţate 80 de posturi, din care 10 sunt de conducere.

‘Admite cererea de chemare în judecată modificată. (…) Suspendă executarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 237/15.06.2021 şi a actelor subsecvente emise în baza respectivei hotărâri (…), examenul de selecţie pentru numirea în noile funcţii publice a funcţionarilor publici din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiul Timişoara şi examenul de selecţie pentru încadrarea în noile compartimente a angajaţilor – personal contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiului Timişoara’, arată hotărârea Tribunalului Timiş.

De asemenea, instanţa suspendă executarea mai multor dispoziţii ale primarului municipiului Timişoara, subsecvente, pe un interval de 60 de zile, când va avea loc o pronunţare de fond a magistraţilor.

Consiliul Local Timişoara este obligat să plătească sindicatului şi reclamanţilor cheltuieli de judecată de aproape 17.000 de lei.

Sentinţa este executorie, dar poate fi atacată cu recurs în cinci zile de la pronunţare.

Liderul SLA din Primăria Municipiului Timişoara, Tiberiu Negrei, a declarat pentru AGERPRES că în următoarele 60 de zile sindicatul va înregistra la instanţă acţiunea de anulare a hotărârii de consiliu local care a adoptat noua organigramă, unde se vor discuta motivele pe fond.

‘În acţiunea pe fond, pentru anularea HCL privind noua organigramă, se va discuta în detaliu despre lipsa dezbaterii publice a noii organigrame, lipsa avizului comisiei paritare, lipsa informării funcţionarului public’, a precizat Negrei.

Între timp, primăria caută să contracteze servicii juridice din afara instituţiei, pentru a se apăra în faţa celor 33 de reclamanţi, angajaţi în propria administraţie.

Cei 33 de salariaţi au atacat în instanţă decizia primarului Dominic Fritz de a avea o nouă organigramă, fără dezbatere prealabilă, prin care sunt desfiinţate 80 de posturi, din care 10 sunt de conducere.

Noua organigramă conţine funcţii noi, precum cele de grădinar-şef sau manager de cartier. De asemenea, conducerea instituţiei a anunţat, în luna iunie, că se vor face şi peste 100 de noi angajări, cu predilecţie pentru ‘profesionişti, la început de drum’, după cum afirma primarul Dominic Fritz.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks