Campania Visit Covasna Safe Place, iniţiată de autorităţile locale în vara acestui an, a avut un impact pozitiv asupra turismului local, contribuind la atragerea unui număr mai mare de turişti în zonă, afirmă vicepreşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie (CCI) Covasna, Laszlo Endre. Acesta a declarat pentru AGERPRES că, deşi a fost un an dificil din cauza pandemiei, din punct de vedere turistic judeţul Covasna a fost mai puţin afectat decât alte judeţe, iar acest lucru s-a datorat faptului că turiştii au preferat să-şi petreacă vacanţele şi weekend-urile în ţară, în locuri mai retrase şi mai puţin aglomerate, în hoteluri şi pensiuni mai mici, iar Covasna s-a încadrat în acest trend. De asemenea, campania Visit Covasna Safe Place, care a evidenţiat unităţile de cazare şi alimentaţie unde au fost luate măsuri suplimentare de siguranţă pentru limitarea răspândirii noului coronavirus, a avut un rol important. Potrivit acestuia, numărul turiştilor care au venit în judeţul Covasna în primul semestru din acest an a scăzut cu 55,64% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în comparaţie cu 70,44% cât s-a înregistrat, în medie, la nivel naţional. ‘Scăderea a fost mai mică cu 15% decât la nivel naţional (…) Peste 120 unităţi de cazare şi de alimentaţie publică au primit certificate Covasna Safe Place, iar acest certificat reprezintă o garanţie pentru turişti că îşi pot petrece vacanţele în condiţii optime de siguranţă şi confort în aceste locaţii. Asta e foarte important, ca turistul să fie în siguranţă (…) Mesajul nostru a fost că judeţul Covasna este un judeţ foarte prietenos şi este o destinaţie sigură’, a declarat Laszlo Endre. Unităţile care au primit certificate Safe Place din partea Asociaţiei pentru Dezvoltare Turistică din cadrul Consiliului Judeţean Covasna au trebuit să bifez zece măsuri suplimentare de igienă, protecţie şi siguranţă pentru combaterea pandemiei pe lângă cele obligatorii dispuse de autorităţi, printre acestea numărându-se utilizarea parţială a capacităţii de cazare, completarea online a formularului de check-in, atenţie sporită la dezinfectarea spaţiilor comune şi oferirea posibilităţii de servire a mesei în regim room-service. ‘La începutul acestui an aveam perspective pentru cel mai bun an din punct de vedere turistic din ultimii 30 de ani în judeţul Covasna. În ultimii cinci ani am avut o creştere între 5 şi 10% a numărului de turişti, a numărului de înnoptări, dar, din păcate, pandemia COVID a pus în genunchi întreaga industrie a turismului. Noi am iniţiat campania Visit Covasna Safe Place, deja din primele zile în care s-au ridicat restricţiile şi a început cât de cât să funcţioneze turismul am lansat această iniţiativă şi vedem că unităţile de cazare care au pus accent pe măsurile de siguranţă au foarte mulţi turişti’, a declarat pentru AGERPRES vicepreşedintele Consiliului Judeţean Covasna, Gruman Robert. Printre unităţile de cazare turistică din judeţul Covasna care au obţinut acest certificat se numără şi un castel din localitatea Tălişoara, care a pus la dispoziţia turiştilor aplicaţia GuestApp, prin intermediul căreia se pot caza, pot comanda masa sau achita sejurul online. ‘Mizăm foarte mult pe a minimiza interacţiunea dintre diferiţii oaspeţi, chiar şi dintre oaspeţi şi personal. Deci am implementat sisteme informatice online care să le permită oaspeţilor să facă toate demersurile printr-o aplicaţie, de la check-in, check-out, inclusiv plata, până la comenzile de mâncare. Încercăm să îmbrăcăm toate aceste noutăţi, cumva impuse, într-o manieră în care oaspetele totuşi să se simtă ca într-o vacanţă şi confortabil, adică încercăm să găsim beneficiile acestor îngrădiri şi să le implementăm într-o aşa manieră încât oaspetele să aibă parte de o vacanţă plină cu experienţe’, a declarat pentru AGERPRES proprietara castelului, Lilla Racz. Gheorghe Onea, managerul unui hotel de patru stele din staţiunea Covasna care a obţinut, de asemenea, certificatul Safe Place, spune că regulile de siguranţă au fost respectate cu rigurozitate, iar în luna august numărul turiştilor a fost aproximativ egal cu perioada similară a anului trecut. ‘A fost o vară destul de bună, cel puţin după mijlocul lunii iulie. August a mers exact ca anul trecut, procentul a fost în august de 87%, iar anul trecut de 88,8%. Foarte bine a mers având în vedere situaţia actuală (…) Ce-i drept, a şi fost foarte strict, am avut stricteţe de la intrare până la ieşire, măşti, dezinfectanţi, nimeni nu a intrat fără mască în restaurant, la micul dejun sau la tratament’, a declarat Gheorghe Onea.