Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat că sunt necesare investiţii în medicina şcolară pentru prevenţie şi pentru sănătatea copiilor, referindu-se astfel la un amendament adoptat, vineri, de Comisia de învăţământ a Camerei Deputaţilor, conform căruia unităţile de învăţământ preuniversitar vor avea, în afara cabinetului medical, şi unul stomatologic, precum şi unul de logopedie.
‘Aşa cum ştiţi, reţeaua de medicină şcolară există, însă nu este suficient. Aşa cum se întâmplă cu alte componente-suport, s-a adăugat şi această componentă a medicinei stomatologice atât de necesară pentru sănătatea copiilor. Ceea ce noi am susţinut, încă din propunerea iniţială, este să avem un cabinet medical la fiecare şcoală cu personalitate juridică, adică cu cel puţin 300 de elevi. Sigur că putem folosi fondurile europene, atât PNRR, cât şi fondurile din programele operaţionale pentru asta, şi cred că trebuie să investim în reţeaua de medicină şcolară pentru prevenţie şi pentru sănătatea copiilor şi a adulţilor de mai târziu’, a declarat Ligia Deca la Parlament.
Referindu-se la clasele pentru elevii cu nevoi speciale, ministrul Educaţiei a arătat că există în lege o secţiune aparte.
‘Şi vor exista patru niveluri de sprijin. Este un nivel pentru, ştiu eu, chestiunile care nu necesită foarte mult sprijin suplimentar, şi acolo se poate merge în integrare directă în învăţământul de masă, cu sprijin în paralel, dar sunt şi cazuri în care este nevoie preponderent de desfăşurarea procesului educaţional. (…) Pentru a permite însă şi o interacţiune între copiii cu CES şi copiii din învăţământul de masă, clasic, am considerat oportun să lăsăm această posibilitate în lege ca să existe şi clase unde să primească ajutorul pe care îl necesită, dar în şcolile de masă. Asta nu înseamnă că toţi copiii cu CES vor fi în clase separate, înseamnă că în funcţie de nivelul de sprijin necesar şi în funcţie de recomandarea specialiştilor avem şi această posibilitate’, a explicat Ligia Deca.
Potrivit acesteia, dezideratul legii este desegregarea şcolilor.
‘Ceea ce ne dorim noi este ca toate şcolile de masă să fie pregătite să primească copii cu cerinţe educaţionale speciale, dar aşa cum am văzut şi în alte cazuri, de exemplu în cazul Portugaliei, care şi-a asumat acest obiectiv, de peste 15 ani acest proces durează, pentru că este nevoie de resurse, de cadre didactice pregătite, dar şi de o schimbare a mentalităţilor. Trebuie să obţinem o mentalitate integratoare care să stimuleze echitatea şi să stimuleze şi acceptarea acestor copii în colective’, a transmis ministrul Educaţiei.