Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a lansat pe site o platformă de contact pentru relaţia cu publicul, prin intermediul căreia cetăţenii pot trimite petiţii online direct către minister sau principalele instituţii din subordine.
‘Platforma oferă informaţii privind atribuţiile generale ale structurilor ministerului, astfel încât cetăţenii care doresc să transmită petiţii online să se poată adresa direct instituţiei competente, primind, astfel, răspuns într-un timp cât mai scurt. Petiţiile transmise prin utilizarea formularelor online vor fi înregistrate în mod automat, petenţii primind, pe adresa de email indicată, numărul de înregistrare, imediat după trimiterea petiţiei’, informează un comunicat al MAI transmis, joi, AGERPRES.
De asemenea, platforma de contact include secţiuni de întrebări frecvente pentru principalele domenii de activitate ale MAI, o serie de recomandări preventive, dar şi posibilitatea accesării unei linii TELVERDE de consiliere prin care se pot obţine informaţii despre stadiul petiţiilor transmise, competenţele structurilor noastre şi datele de contact ale acestora.
‘Intuitivă şi accesibilă în mod facil, platforma vine în întâmpinarea petenţilor cu o interfaţă dinamică’, arată sursa citată.
O secţiune distinctă este destinată opiniilor sau sugestiilor referitoare la activitatea angajaţilor MAI sau domeniul de reglementare specific MAI.
La momentul accesării TELVERDE, disclaimer-ul care se activează oferă petenţilor informaţii menite a uşura utilizarea acestei secţiuni.
Platforma se poate accesa la adresa www.mai.gov.ro, secţiunea Contact.
‘Site-ul MAI este unul dintre cele mai accesate site-uri instituţionale, având o medie de aproximativ 4.800 de vizitatori/zi. În anul 2021, la nivelul Aparatului Central al MAI au fost gestionate 15.733 de petiţii’, precizează MAI.
În primele cinci luni ale acestui an, Direcţia Secretariat General a primit 6.800 de petiţii, dintre care 5.122 au fost transmise online, prin intermediul poştei electronice, reprezentând peste 75% din totalul petiţiilor primite.