Peste 88% dintre copiii din programele World Vision România şi-au păstrat sau şi-au îmbunătăţit rezultatele în anul şcolar trecut, potrivit unui comunicat al acestei organizaţii, transmis, joi, AGERPRES. ‘O analiză a impactului programelor Fundaţiei World Vision România care includ şi o componentă de educaţie remedială arată că datorită acestora 35% dintre elevi şi-au îmbunătăţit rezultatele şcolare, iar 53,5% le-au menţinut la acelaşi nivel, chiar dacă activităţile de educaţie remedială au fost organizate online în cea de-a doua jumătate a anului. În anul şcolar 2019-2020, Fundaţia World Vision România a sprijinit peste 20.000 de copii din mediul rural din peste 400 de şcoli’, a precizat organizaţia. World Vision România derulează astfel de programe în şcolile de la sate cu mult înainte de pandemie. În anul şcolar 2018 – 2019, peste 50% dintre copiii din programele World Vision şi-au îmbunătăţit rezultatele şcolare, menţionează organizaţia. ‘În ultimul an, însă, în condiţiile în care peste 40% dintre elevii din mediul rural nu au avut acces la şcoală online, pierderile de învăţare acumulate sunt din ce în ce mai mari. Recuperarea este esenţială dacă nu vrem să condamnăm la abandon şcolar o bună parte a acestei generaţii de copii. Educaţia remedială trebuie personalizată. Este esenţială evaluarea elevilor şi identificarea lacunelor acumulate’, afirmă fundaţia. World Vision România derulează programe educaţionale în 300 dintre satele cele mai sărace din România. Conform cercetărilor realizate de organizaţie, în 80% dintre gospodării copiii şi tinerii de toate vârstele, de la grădiniţă la liceu, lucrează acasă făcând curăţenie, îngrijind animalele sau având grijă de alţi membri ai gospodăriei; pentru trei sferturi dintre aceşti copii sunt activităţi care le iau 1-2 ore pe zi. Acelaşi timp este alocat temelor de către 58% dintre copiii şi tinerii chestionaţi. 8% din tineri lipsesc uneori sau întotdeauna de la şcoală pentru că se duc să muncească, iar 17% se simt obosiţi, pentru că muncesc înainte sau după ore. 21% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 15 şi 18 ani nu merg la liceu, jumătate dintre aceştia lucrând cu ziua. Peste jumătate dintre elevii care abandonează şcoala după clasa a VIII-a o fac pentru că familia nu îşi permite costul şcolii. Profesorii trebuie ghidaţi pentru a putea face eficient educaţie remedială. World Vision sprijină profesorii din cele 400 de şcoli unde îşi desfăşoară activitatea. Potrivit World Vision, este nevoie de adaptarea curriculei şi de ghiduri special gândite pentru a-i ajuta pe profesori să susţină ore de educaţie remedială. Conform unui sondaj realizat de World Vision România în perioada decembrie 2020 – ianuarie 2021, 62% dintre cadrele didactice au declarat că au nevoie de soluţii de adaptare a conţinutului educaţional din partea Ministerului Educaţiei, până la finalul anului şcolar. De asemenea, profesorii afirmă că este nevoie de implicarea părinţilor în procesul de învăţare, astfel încât aceştia să înţeleagă importanţa continuării procesului educaţional în modalitatea şi frecvenţa decise de autorităţi, asigurându-le în acelaşi timp copiilor condiţiile necesare pentru a învăţa acasă. Principalele temeri ale cadrelor didactice cu privire la întoarcerea la şcoală se referă la lacunele mari acumulate de elevi în perioada şcolii online (61%), implicarea scăzută a părinţilor în susţinerea eforturilor şcolii de recuperare a materiei (49%), volumul mare de materie ce trebuie recuperată (45%) şi suprasolicitarea elevilor (43%). Peste un sfert dintre cadrele didactice se tem de aşteptările nerealiste din partea conducerii şcolii şi a Inspectoratelor Şcolare Judeţene.