Drumul naţional 18, care traversează Pasul Gutâi (900 metri altitudine) şi face legătura între municipiile Baia Mare şi Sighetu Marmaţiei, va fi consolidat, a informat, vineri, prefectul judeţului Maramureş, Rudolf Stauder.
Tronsonul care va fi reabilitat este cuprins între km 34+138 şi km 34 +223.
‘În prezent, sectorul de drum este afectat de o surpare de teren pe banda de circulaţie din aval (partea stângă), iar traficul rutier se desfăşoară pe o singură bandă de circulaţie. Având în vedere că realizarea lucrărilor de consolidare trebuie efectuată în regim de urgenţă pentru a se evita afectarea întregii structuri rutiere, s-a procedat la realizarea raportului de expertiză în baza studiilor de teren topografice şi geotehnice’, a spus Rudolf Stauder.
Conform acestuia, lucrările de reparaţie a drumului vor fi efectuate în regim de urgenţă de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
‘Pentru punerea în siguranţă şi asigurarea condiţiilor corespunzătoare de exploatare şi de circulaţie rutieră a participanţilor la trafic se vor executa în cel mai scurt timp, conform informaţiilor primite de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, următoarele: lucrări pregătitoare şi de excavare a materialului moale şi curgător din zona taluzului care este predispus alunecării; pregătirea platformei şi a umplerii pentru instalaţia de forare a piloţilor; tasarea lucrărilor şi a cotelor piloţilor, conform proiectului tehnic şi respectarea soluţiei propusă prin expertiza tehnică; lucrări de stabilitate a zonei şi lucrări de înlocuire a podeţului existent’, a mai precizat Rudolf Stauder.
Prefectul judeţului Maramureş a mai arătat că durata lucărilor de reparaţie a porţiunii de drum din Pasul Gutâi ar putea dura 5 luni.
‘După stabilizarea părţii carosabile (execuţia consolidării, execuţia podeţului, straturilor asfaltice şi parapeţilor), se va proceda la desfăşurarea traficului rutier pe partea stângă a DN 18, pentru a permite efectuarea lucrărilor din partea dreaptă, inclusiv de finalizare a podeţului. Durata de execuţie a lucrărilor este de maximum 5 luni şi vor fi respectate prevederile legislaţiei în vigoare referitoare la separarea zonelor de lucru de zonele de circulaţie rutieră şi semnalizarea lor corespunzătoare, atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte’, a mai spus Rudolf Stauder.