Spaţiul în care a funcţionat aproape 20 de ani Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă Persoanelor din municipiul Baia Mare a fost o ‘ruşine’ din cauza disconfortului la adresa cetăţenilor, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, primarul Cătălin Cherecheş, prezent la deschiderea unui nou spaţiu destinat serviciului, în clădirea fostului club Phoenix. Timp îndelungat, serviciul a funcţionat într-o clădirea a Poliţiei municipiului Baia Mare, iar accesul persoanelor se făcea pe scări înguste, cozile ajungând până în stradă, aproape zilnic. ‘Pentru municipiul Baia Mare, pentru autoritatea locală, cea mai mare ruşine din perspectiva funcţionării era acest serviciu de evidenţă informatizată a populaţiei, respectiv instituţia care se ocupă de gestionarea identităţii, respectiv de buletine. A fost o funcţionare pe o perioadă de zeci de ani într-un spaţiu impropriu şi cred că pentru cetăţeni este un moment important, dar şi pentru noi să spălăm această ruşine, să le oferim nişte condiţii mult mai bune, inclusiv pentru a aştepta, a depune documentele, a ridica documentele, dar şi pentru colegii noştri care lucrează aici. Mă bucur că am reuşit să facem împreună cu cei care conduc această instituţie a municipiului Baia Mare. E un pas important în spre cetăţeni, spre respectul faţă de cetăţeni şi îi invităm de poimâine (joi n.red.), de la ora 14,00, şi lucrul acesta se va întâmpla aici în clubul Phoenix, pentru că majoritatea cetăţenilor aşa cunosc clădirea, ca şi vechiul club Phoenix, lângă Poliţia Municipiului Baia Mare, şi cred că se vor bucura să fie primiţi într-o zonă de civilizaţie şi respect’, a declarat edilul Cătălin Cherecheş. În context, Şefa Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă Persoanelor, Daniela Otilia Bolba, a susţinut că întreaga clădire a fost reabilitată şi modernizată, iar spaţiile în care vor fi pregătite sau eliberate buletinele sunt civilizate. ‘Este de foarte mare importanţă clădirea, în primul rând pentru cetăţeni, dar şi pentru noi funcţionarii publici care deservim această urbe că putem să le arătăm tuturor că suntem o echipă de calitate, că putem să-i sprijinim şi să le onorăm solicitările la nivelul cerinţelor de azi’, a spus Daniela Otilia Bolba. Totodată, odată cu mutarea în noua clădire cetăţenii vor putea obţine şi programarea on-line, iar în cazul persoanelor care nu deţin această posibilitate, funcţionarii vor avea un program dedicat. AGERPRES / (A – autor: Leontin Cupar, editor: Marius Frăţilă)