Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, a anunţat, luni, ‘simplificarea şi reducerea cerinţelor’ pentru autorizarea sau acreditarea unităţilor de învăţământ preuniversitar. ‘Astăzi vom prezenta măsuri la care fiecare dintre noi a lucrat în această perioadă, în funcţie de responsabilitatea fiecăruia. Vorbim de măsuri care să îndrume profesorii în desfăşurarea orelor online, de măsuri aşteptate de 13 ani de instituţiile de învăţământ, care se referă la simplificarea evaluărilor ARACIP şi de felul în care instituţiile de învăţământ pot accesa bani europeni. (…) Măsura pe care am luat-o împreună cu echipa la ARACIP, măsură pe care am anunţat-o şi public, aceea de debirocratizare. Modificările pe care le-am realizat au urmărit câteva principii: mai întâi, simplificarea. Dacă vorbim despre simplificare, vă pot spune că reducerea cerinţelor pentru autorizare sau acreditare este substanţială şi pot să vă dau câteva exemple: reducerea cerinţelor cu 57% pentru autorizarea de funcţionare provizorie, adică de la 93 de cerinţe la 40, cu 77% pentru acreditare şi cu 76% pentru evaluare periodică. Adică, din cele 1.095 de cerinţe – avem acum 265. Iar numărul indicatorilor a fost redus de la 43 la 24’, a susţinut Anisie într-o conferinţă de presă desfăşurată de Biblioteca Centrală Universitară. Potrivit ei, 95% dintre documentele care vor fi solicitate pentru acreditare sau autorizare sunt documente ‘manageriale’, nefiind solicitate cadrelor didactice. ‘Celălalt principiu – cel al digitalizării. În prezent, întregul proces de evaluare externă se poate face şi online’, a spus ministrul Educaţiei.