Acasă55Ministrul Lucian Bode: România are o şansă istorică să construiască infrastructură de...

Ministrul Lucian Bode: România are o şansă istorică să construiască infrastructură de transport în următorii 7 ani

România are o şansă istorică să construiască infrastructură de transport, în următorii 7 ani, cum nu s-a construit în ultimii 30 de ani, a declarat, miercuri, la Bacău, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Luciam Bode. ‘Dispunem de fonduri europene record pentru susţinerea proiectelor de infrastructură, atât prin intermediul Programului Naţional de Recuperare şi Rezilienţă, prin care în domeniul de transport vom putea atrage între 9,3 şi 17 miliarde de euro, la care se adaugă fondurile de coeziune din actualul Program Operaţional Infrastructură Mare 2021 – 2027 şi din viitorul Program Operaţional de Transport, aproape 8,3 miliarde euro. Vom investi în infrastructură pentru a recupera decalajele de dezvoltare a reţelelor de transport comparativ cu statele din regiune şi pentru a conecta regiunile istorice între ele, şi mai departe cu marile coridoare europene de transport. Totul depinde de noi, ca stat, să utilizăm în mod eficient şi responsabil aceste fonduri pentru a face performanţă în infrastructura de transport. Pentru a ne atinge toate obiectivele la nivel de instituţii publice, trebuie să realizăm şi acele reforme structurale care să ne permită intensificarea ritmului de implementare a acestor proiecte’, a declarat Lucian Bode. Ministrul Transporturilor a subliniat că anul 2020 a fost anul în care în România s-a construit infrastructură de transport şi s-a investit ‘masiv’ în proiecte de infrastructură, fiind totodată deblocate investiţii care ‘trenau de foarte mulţi ani’. ‘În cele 12 luni de guvernare liberală, proiectele de infrastructură de transport din România au fost impulsionate, au fost abordate cu profesionalism şi maxim interes, dovadă fiind că toate aceste investiţii au înregistrat evoluţii importante. Autostrada Moldovei A7 este unul dintre proiectele propuse la finanţare prin Programul Naţional de Recuperare şi Rezilienţă iar în anul 2026 trebuie finalizată. Este un proiect matur dar este în grafic şi sunt încrezător că va evolua conform aşteptărilor astfel încât în 2026 să circulăm pe cei aproximativ 430 de kilometri de la Ploieşti la Siret. Autostrada A13 Bacău – Braşov se află în etapa în care a fost transmisă experţilor pentru prima analiză criterială. Anul 2022 este anul în care ne propunem să scoatem la licitaţie execuţia acestui obiectiv. Toate proiectele mari de infrastructură din regiunea Moldovei sunt importante. Ele sunt complementare, nu în competiţie unele cu altele. Guvernul liberal are o abordare integrată, nu face ierarhii şi le-a oferit o perspectivă clară de implementare după ani buni în care au fost ignorate. Ne-am propus să nu lăsăm nici o regiune în urmă din punct de vedere a reţelelor de transport’, a explicat ministrul Transporturilor. Miercuri, în prezenţa preşedintelui Klaus Iohannis şi a prim-ministrului Ludovic Orban, a fost inaugurată varianta ocolitoare a municipiului Bacău care are în componenţă 17 kilometri la profil de autostradă.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks