Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat, vineri, că deja Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) se derulează concret, iar unul dintre exemple este un lot al Autostrăzii Transilvania, pe care l-a vizitat.
‘Vreau să vă spun patru iniţiale: PNRR. Până acum am vorbit despre un plan, despre viitor; în spatele meu, în dreapta, în stânga vedeţi PNRR în realitate. Acesta este unul dintre sectoarele de autostradă pe care l-am propus Comisiei Europene pentru finanţare prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Este un lot din Autostrada Transilvania, care continuă de la Nădăşelu până la Poarta Sălajului. Se lucrează foarte bine, dintre cele patru proiecte pe care le avem în PNRR este primul pe care se şi lucrează. Vom intra în perioada următoare, în anul următor şi cu alte proiecte, cu A7, cu A1’, a spus Cătălin Drulă, care a vizitat şantierul autostrăzii.
El a arătat că lotul Nădăşelu – Poarta Sălajului este unul complicat, cu 12 milioane de metri cubi de săpătură şi cu foarte multe viaducte.
Cătălin Drulă a trecut în revistă şi alte sectoare ale Autostrăzii Transilvania pe care urmează să se deruleze lucrări de execuţie.
Astfel, el a precizat că sectorul Poarta Sălajului – Nuşfalău este în licitaţie, pentru sectorul Nuşfalău – Suplacu de Barcău s-a semnat contractul cu o firmă din Turcia, pentru Suplacu de Barcău – Chiribiş sunt în evaluare ofertele depuse de firme, iar pentru Chiribiş – Biharia este semnat un contract cu o firmă românească.
De asemenea, ministrul a vorbit şi despre câteva proiecte majore din zona Clujului, cum ar fi calea ferată Cluj-Napoca – Oradea (proiect prin PNRR, un miliard de euro), centura metropolitană a Clujului, drumul de mare viteză Cluj-Napoca – Dej, un drum de legătură între Autostrada A3, sectorul Câmpia Turzii – Gilău, şi DN1, în zona localităţii clujene Tureni.
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a vizitat, vineri, tronsonul Nădăşelu – Poarta Sălajului al Autostrăzii Transilvania, aflat în execuţie.