Fenomenul narcisismului pe reţelele de socializare a fost dezbătut, vineri, la cea de-a X-a ediţie a Conferinţei Internaţionale în Domeniul Ştiinţelor Media, organizată de Universitatea de Arte din Târgu Mureş, de către numeroşi specialişti în ştiinţele comunicării, media, artele vizuale, sociologie, psihologie, estetică, etică, drept sau tehnici digitale, care au studiat impactul şi consecinţele noilor media asupra vieţii sociale.
Concluzia participanţilor la Conferinţa ‘Narcisismul în noile media’ de la Universitatea de Arte din Târgu Mureş este că între preocupările cu care îşi petrece ziua un consumator de rând al noilor media se regăsesc selfie-urile fericite, vânătoarea de like-uri, trucurile pentru creşterea numărului de urmăritori, incertitudinea, disperarea din cauza lipsei de feedback sau dorinţa irezistibilă de a se exprima.
Între cei peste 20 de specialişti în domeniul ştiinţelor media care au participat la conferinţa ‘Narcisismul în noile media’ se numără şi Szilard Hejj, expert marketing din Ungaria, care consideră că reţelele sociale reprezintă o lume nouă, care poate crea o serie de probleme, în special de ordin psihologic.
‘Noua media, cu like-uri şi distribuiri, este foarte complicată pentru utilizator pentru că este o lume complet nouă, iar pe platforme ca Facebook şi Instagram cred că utilizatorii denaturează realitatea şi prezintă realitatea aşa cum vor ei să fie, nu aşa cum sunt. (…) Dintr-o perspectivă acestea pot fi periculoase, mai ales pentru copii şi adolescenţi, un bun exemplu e Tik Tok, care are un miliard de utilizatori şi este un spaţiu lipsit de control’, a precizat expertul.
Între temele dezbătute la ediţia a X-a a Conferinţei Internaţionale în domeniul ştiinţelor media s-au regăsit ‘Poze, selfie-uri, vânătoarea de like-uri’, ‘Fenomenul narcisismului pe reţele de socializare’, ‘Posibilităţile reprezentării artistice în lumea noilor media’, ‘Realitate şi ficţiune în filme’, ‘Narcisism şi viaţa publică’.