Primarul oraşului Ungheni, Victor Prodan, a salutat, luni, inaugurarea tronsonului de autostradă spre Târgu Mureş, cu o lungime de 4,5 kilometri, plus un drumul rapid de legătură de 4,7 de kilometri, el arătând că astfel traficul rutier va fi, probabil, mai fluent şi mai liniştit decât până acum.
‘După aproximativ 16 luni de lucrări la Tronsonul A3 Ungheni – Târgu Mureş, putem să ne bucurăm de un trafic, probabil mai liniştit la nivelul unităţii administrativ-teritoriale Ungheni. Lucrările începute în luna iulie a anului 2020 au căpătat o finalitate. Astfel. putem considera că traficul de zi cu zi va fi unul mai fluent pe raza oraşului Ungheni, începând de acum. Este îmbucurător, totodată, faptul că oraşul Ungheni are încă o cale de acces rutier către municipiul reşedinţă de judeţ, iar singurul impediment în a ajunge direct la Turda, pe autostradă, rămân cei aproximativ 16 kilometri din segmentul Câmpia Turzii – Cheţani al A3. Suntem din ce în ce mai aproape de vestul Europei, iar asta nu poate însemna decât un plus pentru oraşul Ungheni şi localităţile aparţinătoare, o şansă în plus de a fructifica poziţionarea strategică a UAT Ungheni pe harta judeţului şi pe cea a aeroporturilor de la nivel internaţional’, a declarat primarul oraşului Ungheni, Victor Prodan.
Inaugurarea celor 9,2 kilometri pe tronsonul Târgu Mureş – Ungheni, dintre care 4,5 kilometri de autostradă şi 4,7 de kilometri de drum de legătură, s-a făcut luni fără fast, după ce comisia de recepţie a CNAIR s-a pronunţat asupra calităţii construcţiei.
‘Lotul 1 al Autostrăzii Târgu Mureş-Ogra (…) este un lot a cărui contract s-a semnat în 22 iulie 2020, este un contract de execuţie, proiectarea a fost asigurată de către beneficiar. Durata de realizare a investiţiei contractate este de 18 luni, lucrarea se va recepţiona cu un avans de două luni calendaristice, trebuia realizat până în 22 ianuarie 2022. Valoarea contractului de execuţie este de 192.059.000 lei plus TVA. Lungimea este de 4,5 kilometri şi este completată cu 4,7 de kilometri de drum de legătură, care face legătura între autostradă şi municipiul Târgu Mureş. Acesta este un drum expres pe patru benzi de circulaţie şi cu o zonă mediană, bordată cu elemente de beton tip New Jersey. Tronsonul de autostradă de 4,5 kilometri se finalizează în dreptul kilometrului 0, de unde, spre viitor, vor pleca cele două conexiuni de autostradă, continuarea A3 spre Braşov şi A8, care este în fază de studiu de fezabilitate, care trebuie să lege Târgu Mureş de Iaşi. Pe tot tronsonul s-a executat un nod rutier, un seminod rutier (…) care asigură descărcare şi încărcare dinspre Cluj sau Braşov, pentru traficul care tranzitează Târgu Mureş şi care ocoleşte, prin Acăţari, municipiul Târgu Mureş’, a declarat coordonatorul de proiect din partea constructorului Strabag pentru realizarea lotului Târgu Mureş – Ungheni a Autostrăzii Transilvania, Marius Mitrofan. AGERPRES / (A – autor: Dorina Matiş, editor: Marius Frăţilă)