Consiliul Judeţean Mureş a lansat, marţi, un portal electronic ce permite emiterea a 10 tipuri de avize şi autorizaţii, în urma implementării unui proiect cu finanţare europeană în valoare de peste 3,6 milioane de lei.
Preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, Peter Ferenc, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, că prin intermediul acestui portal cetăţenii pot solicita online certificate de urbanism, avize pentru certificate de urbanism, autorizaţii de construire, autorizaţii de desfiinţare, prelungirea autorizaţiilor de construire, prelungire certificate de urbanism, avize de oportunitate, avize pe documentaţii de urbanism, acorduri prealabile pentru execuţia de lucrări in zona drumurilor judeţene, autorizaţii de amplasare şi execuţie in zona drumurilor judeţene.
‘Lucrăm de ani de zile pentru a lansa servicii publice online. Modul de viaţă din secolul XXI ne impune să accelerăm şi să eficientizăm eliberarea diverselor autorizaţii, iar ultima perioadă a evidenţiat necesitatea acestei proceduri. Procesul de digitalizare la Consiliul Judeţean Mureş a început încă din 2018. Acest lucru a necesitat, în primul rând, transformarea fluxurilor de lucru interne şi apoi dezvoltarea unei platforme electronice interne care să permită activitatea online în cadrul instituţiei. Al treilea pas, a fost dezvoltarea unei platforme pentru servicii publice electronice. Valoarea totală a proiectului cu finanţare europeană accesat pentru dezvoltarea sistemului este de 3.618.000 de lei’, a arătat preşedintele CJ Mureş.
Interfaţa de servicii online este disponibilă la https://eservicii.cjmures.ro sau făcând clic pe linkul eservicii la https://ro.cjmures.ro , unde utilizatorii trebuie să îşi creeze un cont pentru a încărca documentele necesare emiterii avizelor şi autorizaţiilor şi pentru a plăti taxele.
De asemenea, CJ Mureş a prezentat, marţi, şi noul website, realizat în urma unui proiect în valoare de 58.000 de lei.