Premierul Nicolae Ciucă a explicat marţi reorganizarea Cancelariei Prim-ministrului prin necesitatea coordonării în vederea accesării fondurilor europene, în primul rând a celor din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
‘Am asumat la nivelul Comisiei Europene, atunci când am fost la Bruxelles, împreună cu doamna preşedinte al Comisiei, Ursula von der Leyen, că la nivelul Guvernului vor funcţiona departamentele care să asigure coordonarea, monitorizarea şi legătura directă cu Comisia în ce priveşte punerea în aplicare şi desfăşurarea activităţilor specifice, pentru îndeplinirea jaloanelor şi ţintelor din PNRR. A fost o cerinţă la nivelul Uniunii Europene. Şi, de altfel, o vedem ca fiind foarte utilă, pentru că la nivelul Guvernului se desfăşoară toate elementele acestea de coordonare şi colaborare interministerială. Pe de altă parte, intenţionăm la nivelul Guvernului să avem acele instrumente cu care să putem să coordonăm întreaga activitate, atât în interiorul Guvernului, cât şi cu celelalte instituţii, din afara Guvernului. Deci, este vorba efectiv despre ceea ce înseamnă coordonarea pe PNRR şi pe celelalte fonduri europene’, a arătat premierul, în cadrul unei conferinţe de presă.
Guvernul a aprobat, în şedinţa de luni, o hotărâre în baza căreia au fost extinse competenţele Cancelariei Prim-ministrului, fiind preluate şi elemente din componenţa Secretariatului General al Guvernului.
Cancelaria Prim-ministrului va avea rol de coordonator pentru Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă, Agenţia Naţională pentru Romi, Agenţia Naţională Anti-Doping, Autoritatea Competentă pentru Reglementarea Operaţiunilor Petroliere Offshore, Departamentul pentru Relaţia cu Republica Moldova, Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România ‘Elie Wiesel’, Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc, structuri cu personalitate juridică, finanţate de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
Numărul maxim de posturi din cadrul Cancelariei Prim-ministrului va fi de 103, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor acestora. Personalul Cancelariei va fi format din funcţionari publici şi personal contractual.