Consiliul Judeţean (CJ) Olt va construi la Verguleasa, în apropierea podului peste râul Olt de pe DN 67B, o variantă de circulaţie (un pod din tuburi de beton) în albia contracanalului râului, documentaţia tehnico-economică a proiectului fiind aprobată joi, în şedinţa forului.
După închiderea circulaţiei, în luna martie, pe podul peste Olt de pe DN 67B ce face legătura în municipiul Drăgăşani (Vâlcea) şi comuna Verguleasa (Olt), localnicii trebuie să ocolească peste 40 de kilometri pentru a ajunge dintr-o localitate în cealaltă ori să traverseze contracanalul râului pe un pod improvizat amenajat de săteni după oprirea circulaţiei pe podul peste râu.
Preşedintele CJ Olt, Marius Oprescu, a declarat, joi, că amenajarea podului peste contracanal se poate face într-o lună de la începerea lucrărilor, însă pe acesta vor putea circula numai autoturisme şi autovehicule cu masa mai mică de 7 tone.
‘Referitor la podul de la Verguleasa, este un traseu pe un drum judeţean care trece peste barajul din satul Dumitreşti, numai că peste contracanalul de fugă, care este al Hidroelectrica, nu exista un pod. Acum este un pod improvizat, care nu are niciun fel de acte şi niciun fel de autorizaţie. Noi astăzi am aprobat indicatorii pentru un proiect pentru a construi, cu acordul şi avizul Hidroelectrica, un pod oficial, dar el va fi doar pentru circulaţia maşinilor mici, nu şi pentru maşini de peste 7 tone. După ce au aprobat indicatorii, probabil foarte repede se va demara procedura de achiziţie şi sperăm ca în maxim o lună de zile acel pod să fie funcţional’, a declarat Marius Oprescu.
Proiectul aprobat de joi de consilierii judeţeni, ‘Construire variantă de circulaţie peste contracanal pe DJ 648A’, are o valoare de un milion de lei, din care 756.000 vor fi destinaţi lucărilor de construcţii – montaj.
Podul va fi construit din tuburi de beton în baterie, va avea lungimea de 10 metri şi lăţimea de şase metri.
În raportul proiectului de hotărâre aprobat se arată că este necesară construirea podului peste contracanalul de malul stâng al râului, astfel încât să poată fi deviată circulaţia de pe podul peste Olt închis în martie.
‘Pentru a se devia traficul de pe drumul naţional DN 67B este necesară construirea unei variante de circulaţie pe DJ 648A la km 3+458 peste contracanalul mal stâng al Hidrocentralei Drăgăşani necesară pentru circulaţia în siguranţă pentru participanţii la trafic, inclusiv pentru personalul care deserveşte Complexul Hidroenergetic Drăgăşani, cât şi a utilajelor de intervenţie pe sectorul din drumul judeţean DJ 648A administrat de Consiliul Judeţean Olt. Drumul judeţean DJ 648A face legătura între două drumuri naţionale DN 67B şi DN 64. Traficul pe drumul judeţean DJ 648A se desfăşoară din municipiul Drăgăşani pe drum asfaltat până la barajul peste râul Olt şi traversează contracanalul malului drept pe un pod executat cu fonduri ale Consiliului Judeţean Vâlcea. În prezent, pe sectorul din drumul judeţean DJ 648A administrat de Consiliul Judeţean Olt, la km 3+458, traficul se desfăşoară pe o variantă improvizată pe 3 tuburi în baterie’, se precizează în document.
Pentru găsirea unei soluţii pentru reluarea circulaţiei între Drăgăşani şi Verguleasa, localnicii din Verguleasa au protestat la începutul lunii în municipiul Slatina. AGERPRES / (A – autor: Cristina Matei, editor: Marius Frăţilă)