Tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova – Piteşti (DEX 12), unde stadiul fizic al lucărilor a depăşit 80%, ar putea fi dat în folosinţă până la finalul acestui an, a informat vineri, într-un mesaj postat pe facebook, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, Cosmin Călin.
Pe şantierul Tronsonului 3, Valea Mare – Coloneşti, lucrează peste 500 de persoane cu 150 de utilaje, a precizat directorul DRDP Craiova, care a efectuat o inspecţie în şantier.
‘Stadiul fizic al lucrărilor a depăşit 80%, fapt ce ne dă încredere că vom circula la sfârşitul acestui an şi pe acest tronson de drum de mare viteză, singurul fapt ce poate întârzia finalizarea este o schimbare a vremii, în sensul să avem o perioadă lungă de precipitaţii. La acest moment pe şantier sunt peste 500 de muncitori mobilizaţi şi peste 150 de utilaje. Se lucrează la structuri, care au un stadiu foarte avansat, la scurgerea şi evacuarea apelor, se montează parapete, se aşterne asfalt, se montează inclusiv indicatoarele rutiere. Se va circula pe tot tronsonul, de la Valea Mare până la Coloneşti, CNAIR a identificat soluţia privind descărcarea şi deja se lucrează pentru implementarea ei’, a informat Cosmin Călin în postarea menţionată.
Proiectul Drumului Expres Craiova-Piteşti (DEx 12) a fost lansat în anul 2017 şi este finanţat din bani europeni (POIM 2014-2021.
Drumul Expres Craiova – Piteşti este împărţit în patru tronsoane: tronsonul 1 traversează localităţile Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti, cu plecare din Craiova, şi are o lungime de 17,7 kilometri, va avea două pasaje şi şapte poduri, costă 76 milioane de euro fără TVA şi este executat de asocierea româno – turcă Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi Anonim Sirketi – Strade Bauunternehmung SRL – Visio Construction Works SRL, după ce a fost reziliat contractul cu firma Tirrena Scavi SpA din cauza ritmului defectuos a excutării lucărilor şi neîndeplinirii prevederilor contractuale de către antreprenor.
Al doilea tronson trece prin localităţile Balş, Barza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina şi Valea Mare, are o lungime de aproape 40 kilometri, a costat 217 milioane euro fără TVA şi a fost executat de Asocierea SA&PE Construct SRL-Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL- Consitrans SRL, din România.
Antreprenorul care a lucrat pe tronsonul al doilea a obţinut şi contractele pentru proiectarea şi execuţia Tronsonului 3 (31,75 kilometri), între Valea Mare şi Coloneşti, şi Tronsonului 4 (31,82 kilometri) Coloneşti – Oarja – Piteşti, aflate în prezent în execuţie. AGERPRES / (AS – autor: Cristina Matei, editor: Marius Frăţilă)