Slatina, 5 mai Agerpres/ – Zeci de localnici din comuna Verguleasa au protestat, vineri, în faţa Prefecturii Olt, solicitând redeschiderea circulaţiei pe podul rutier peste râul Olt de pe DN 67B, între Drăgăşani şi Poganu, închis pe 21 martie după prăbuşirea unui segment din pasarela pietonală.
Protestatarii au arătat că după închiderea circulaţiei pe podul de pe DN67 B, pentru a ajunge din Verguleasa la Drăgăşani, unde mulţi dintre ei lucrează ori au copii la şcoală, trebuie să ocolească aproape 40 de kilometri, iar traseul dus-întors înseamnă circa 80 de kilometri zilnic.
Totodată, localnicii susţin că podul închis ar putea fi redeschis cu reparaţii minime pentru refacerea sau înlăturarea pietonalei prăbuşite şi reclamă întârzieri în efectuarea unei expertize de către CNAIR.
‘A fost închis podul pentru o balustradă pietonală care a căzut. E închis, nu mai traversăm pe el, tocmai asta e, că ne-a complicat vieţile, nu mai putem circula, nu mai putem duce copiii la şcoală, Salvare, pompieri, nu mai pot trece. Avem rute ocolitoare, dar ca să ajungem în Drăgăşani, dus-întors facem undeva la 80 de kilometri. Vrem să vedem şi noi expertiza, noi credem că este o expertiză făcută. Din 21 martie, de când a fost închis podul, nu a mai venit nimeni acolo, ne-au minţit că în două săptămâni se va face expertiză, nu a venit nimeni la faţa locului să facă expertiză. Deci eu personal am fost, am coborât sub pod, m-am uitat atent, nu există nici măcar un punct de rugină la acest pod. Podul este făcut de nemţi în 1901, nu are niciun fier torsionat, (…) nu are absolut nimic, nu se vede nimic, niciun defect la podul ăsta. A picat o alee pietonală care e făcută în 1964, de români, ulterior pusă. A ruginit, a picat aleea pietonală. Pentru asta nu vedem ca podul să rămână închis. Ideea noastră ar fi ca să rupă acele alei pietonale care au fost puse ulterior şi să lase podul cum a fost el făcut în 1901 pentru trafic rutier, nu pietonul’, a spus unul dintre protestatari, Marcel Safta.
Protestarii au spus că nu pot aştepta zeci de ani până când va fi construit un pod nou. Ei au menţionat că autorităţile au luat decizia de a construi un pod nou încă din 2011, dar deocamdată lucrările nu au început.
‘Să-l repare! Nu este un pod între două sătucuri, este un drum naţional, sunt sute de maşini pe oră care circulă. Este un pod pe un drum naţional care trebuie reparat şi pus în funcţiune. Nu stăm 10-15 ani să facem rute ocolitoare şi pe cine ştie ce drumuri. Nu este vina noastră. Este vina autorităţilor că din 2011 şi până acum nu au făcut nimic. Trebuia să ia măsuri, să facă o investiţie minimă şi să dea drumul la pod. De la Verguleasa ajungeam la Drăgăşani în şapte-opt, maxim 10 minute, iar acum ajungem în 30 – 40 minute. De la Verguleasa venim la Moşteni, trecem barajul şi apoi la Drăgăşani. De la Verguleasa la Moşteni sunt 20 de kilometri şi de la Moşteni la Drăgăşani alţi 20 de kilometri. Sunt 40 de kilometri dus şi 40 kilometri înapoi, sunt 80 kilometri pe zi. Avem copii pe care îi ducem la şcoală, doamna are trei copii, duce unul dimineaţa, unul după-amiaza, trebuie să facă două drumuri, adică face 160 de kilometri. Doamna stă la trei kilometri de Drăgăşani. Când putea să facă trei kilometri în trei minute, face 40 km dus şi 40 înapoi. (…) Să refacă pietonala sau să o elimine. Este o investiţie minimă să-l repare, după mintea mea sub 1.000.000 lei ar fi investiţia ca să-l repare şi după aceea să facă altul, nu avem nimic împotrivă’, au adăugat protestatarii.
Prefectul judeţului Olt, Florin Homorean, a discutat cu participaţii la protest, subliniind că autorităţile judeţene au găsit o soluţie temporară, respectiv amenajarea unui pod peste un contra-canal, fiind deja pregătit un proiect şi solicitate autorizaţiile pentru construcţia podului peste contra-canal.
‘Circulaţia a fost închisă, este închisă în continuare, din motive de siguranţă rutieră. Aceleaşi motive de siguranţă rutieră sunt şi în prezent, pentru că acel pod nu a fost reparat. De fapt se va construi un nou pod. Aceasta este propunerea expertului tehnic. (…) Suntem conştienţi de problema dumneavoastră şi de greutăţile care le întâmpinaţi din cauză că a fost închis acel drum rutier. Chestiunea principală este că siguranţa primează. Un expert tehnic a decis că acel pod trebuie închis pentru că nu mai prezenta siguranţa în exploatare. Din acest punct de vedere, nici eu, ca prefect, nici altcineva care nu are expertiza tehnică nu poate spune deschidem drumul. Acum, la nivel judeţean, se caută soluţii pentru a a găsi o variantă ocolitoare mai scurtă decât cea care a fost furnizată încă din data de 9 martie. Din păcate, nici această soluţie nu poate fi pusă în aplicare imediat, pentru că necesită realizarea unor lucrări, iar acele lucrări trebuie avizate de Hidroelectrica, trebuie proiectate. Este vorba de ce ocolirea pe centrala hidroelectrică de la Drăgăşani. Consiliul Judeţean are proiectul realizat, urmează să fie realizate lucrările de reabilitare în zona respectivă, inclusiv asfaltare, după ce se obţin actele şi avizele necesare’, a spus Homorean.
Prefectul a adăugat că CNAIR va construi un nou pod rutier peste Olt între Drăgăşani şi Poganu, pe DN 67B, însă deocamdată este un litigiu în legătură cu modernizarea şi reabilitarea acestui drum.
‘Soluţia tehnică propusă de către proiectantul care a făcut proiectul de reabilitare a întregului drum DN 67B de la Drăgăşani la Piteşti a fost de construcţie a unui pod nou. Este un litigiu în legătură cu modernizarea şi reabilitarea acelui drum, sunt chestiuni legale, de acest motiv noi, la nivel judeţean, am căutat găsirea unor soluţii alternative. În momentul în care se va deschide acea variantă ocolitoare vom avea grijă ca poliţia şi celelalte instituţii să verifice respectarea limitei de tonaj. Vă amintiţi că pe 9 martie am decis că rămâne podul deschis pentru circulaţie până la 7,5 tone, alternativ, dar un expert a hotărât că nu este în siguranţă nici aşa să-l folosim. Există un punct de vedere al expertului. Un expert şi-a asumat în scris măsura asta. Dacă cineva murea pe pod, cine răspundea?’, a mai declarat prefectul.