Palatul Administrativ din Piteşti intră într-un proces de reabilitare finanţat din fonduri europene, Consiliul Judeţean (CJ) Argeş urmând să funcţioneze timp de doi ani într-un alt imobil.
Potrivit unui comunicat al CJ Argeş, în cursul zilei de luni s-a desfăşurat procedura de predare a amplasamentului către constructor, iar de săptămâna viitoare vor începe lucrările.
‘Este prima reabilitare a acestei clădiri, după mai bine de 50 de ani de la darea în folosinţă. Este un proiect amplu care presupune, în primul rând, o reabilitare din punct de vedere al eficienţei energetice pentru că s-a avut în vedere înregistrarea unor economii majore prin reducerea pierderilor de căldură şi a consumurilor energetice. Vor fi înlocuite instalaţiile electrice, sanitare şi termice, geamurile şi parchetul’, a declarat preşedintele CJ Argeş, Ion Mînzînă, citat în comunicat.
Directorul Direcţiei Strategii, Sinteze şi Proiecte cu Finanţare Europeană, Sorin Ivaşcu, a precizat că finanţarea nerambursabilă de 27 de milioane de lei este asigurată prin Programul Operaţional 2014-2020.
‘Fiind vorba de o clădire cu patru etaje, procedura se va derula pe o perioadă de câteva zile, urmând ca săptămâna viitoare să înceapă efectiv şi lucrările. Aceste lucrări ar trebui finalizate în 21 de luni, pentru ca recepţia finală să fie făcută pe data de 18 decembrie 2023. Acest proiect impune operaţiuni de eficientizare energetică. Se va avea în vederea şi un sistem de climatizare al întregii clădiri, iar pe tot acoperişul vor fi montate panouri fotovoltaice’, a anunţat Ivaşcu.
Palatul Administrativ are o suprafaţă desfăşurată de peste 10.000 de metri pătraţi, cu subsol, parter, mezanin şi cinci etaje. Imobilul, situat în zona centrală a municipiului Piteşti, a fost construit în anii 1969-1970, după un proiect aparţinând arhitecţilor Cezar Lăzărescu şi Mircea Ochinciuc.
Până la finalizarea lucrărilor, cele mai multe structuri ale CJ Argeş vor funcţiona în clădirea fostului Centru de Calcul din Piteşti.