Sorin Cîmpeanu, avizat favorabil miercuri de comisiile parlamentare de specialitate pentru preluarea funcţiei de ministru al Educaţiei, a declarat că, în perioada în care va deţine acest portofoliu, ‘va fi cu mandatul pe masă’. ‘În 30 de ani de carieră didactică, naţională şi internaţională, în care am trecut prin toate funcţiile guvernamentale, acumulând experienţă pe cât am putut, şi în care am trecut prin toate funcţiile parlamentare în domeniul Educaţiei, am considerat că sunt obligat să răspund acestei provocări într-un moment cu totul deosebit. (…) Această perioadă de ministru va fi cu mandatul pe masă, pentru că Educaţie nu se poate face fără finanţare, Educaţie nu se poate face fără cadre didactice pregătite, deci e nevoie de alocări bugetare, e nevoie de competenţa cadrelor didactice, este nevoie de viziune de ansamblu asupra sistemului Educaţiei din România’, a afirmat Cîmpeanu. El a spus că şcolile vor fi redeschise ‘de îndată’ ce situaţia epidemiologică va permite şi a dat asigurări că va face tot posibilul în acest sens, ordinea de prioritizare fiind educaţia timpurie şi învăţământul primar. ‘Cu toţii ne dorim ca şcolile să fie redeschise. Şcolile vor fi redeschise de îndată ce situaţia epidemiologică o va permite. (…) Aceasta va fi o preocupare, cu siguranţă, însă momentul deschiderii şcolilor, din păcate, excede competenţelor Ministerului Educaţiei. Vă pot asigura, însă, că voi face tot posibilul, în această ordine de prioritizare – educaţie timpurie, creşe şi grădiniţe, apoi învăţământul primar. Sunt greu de imaginat că s-ar putea derula online. Nici învăţământul gimnazial nu este simplu online, nici învăţământul liceal, nici măcar învăţământul universitar în care avem această structură specifică – 50% ore de curs care ar putea fi predate mai degrabă, mai uşor online, şi 50% aplicaţii practice care foarte greu pot fi teoretizate. (…) Interesul nostru general este să deschidem şcolile cât mai devreme permite situaţia epidemiologică, fără să punem în pericol starea de sănătate a elevilor, studenţilor şi profesorilor’, a explicat Sorin Cîmpeanu. Potrivit acestuia, pentru recuperarea pierderilor pe care le-au suferit elevii va fi nevoie de organizare şi de planificare, ceea ce necesită atât resurse umane, cât şi financiare. ‘Cu siguranţă educaţia este unul din sistemele care a suferit cele mai multe pierderi, atunci când suferi pierderi trebuie să le compensezi cumva, această compensare se cheamă educaţie remedială. Pentru educaţie remedială avem nevoie de disponibilitatea cadrelor didactice şi sunt convins că în cea mai mare parte a situaţiilor vom avea această disponibilitate, dar este nevoie şi de resurse, nu numai de resurse umane, ci şi de resurse financiare. Este nevoie de un mod de organizare, de o planificare care să permită recuperarea cât mai multor lucruri pierdute pe parcursul acestei perioade. Este vorba cu precădere de elevii care vor susţine examene naţionale şi care, pe bună dreptate, întreabă când şi cum vor fi organizate aceste examene naţionale’, a explicat Cîmpeanu. Întrebat despre reticenţa privind vaccinarea anti-COVID în rândul cadrelor didactice, indicată de sondaje de opinie, Sorin Cîmpeanu a arătat că acest aspect nu este specific României. ‘Este un rezultat îngrijorător, nu este un rezultat specific României. Deci, este vorba de multe alte state în care, pentru că este o situaţie unică, o situaţie cu care oamenii, fie ei cadre didactice sau nu, nu au fost obişnuiţi, există toată această reticenţă care va trebui să fie depăşită’, a explicat el.