Cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţării şi membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate îşi pot exercita dreptul de vot, la alegerile parlamentare, la orice secţie de votare din străinătate, pe baza unui act de identitate şi a unui document ce atestă reşedinţa în străinătate, chiar dacă acest document a expirat în perioada 1 martie – 6 decembrie. Potrivit unei decizii a Biroului Electoral Central, documentul care atestă reşedinţa în străinătate poate fi prezentat biroului electoral al secţiei de votare din străinătate în original, în copie sau în format electronic, după caz. Alegătorul cu reşedinţa în străinătate care deţine un document ce atestă reşedinţa în străinătate al cărui termen de valabilitate a expirat în perioada 1 martie – 6 decembrie 2020 îşi poate exercita dreptul de vot. În cazul în care, conform comunicării Ministerului Afacerilor Externe către toate secţiile de votare din străinătate, prevederile legislaţiei statului care a emis documentul ce atestă reşedinţa sunt mai favorabile, acestea se aplică cu prioritate. Până cel mai târziu cu 48 de ore înaintea primei zile a votării, MAE întocmeşte şi aduce la cunoştinţă publică lista documentelor ce atestă reşedinţa în străinătate ale căror termene de valabilitate au expirat anterior datei de 1 martie 2020 şi care sunt considerate valabile de statul emitent. Condiţia prezentării unui document ce atestă reşedinţa în străinătate nu se aplică în cazul candidaţilor – dacă aceştia candidează în circumscripţia electorală pentru cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţării, personalului misiunilor diplomatice şi al oficiilor consulare, secţiilor consulare şi institutelor culturale din străinătate, militarilor, poliţiştilor şi personalului civil român din instituţiile sistemului de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională trimişi în misiune în teatre de operaţiuni din străinătate, precizează BEC.