Un număr de 6.520 de cadre didactice din învăţământul primar şi gimnazial participă până pe 15 decembrie la o nouă etapă de formare online în cadrul proiectului ‘Curriculum Relevant, Educaţie Deschisă pentru toţi’ – CRED. Astfel, 290 de grupe de cadre didactice (74 grupe nivel primar şi 216 grupe nivel gimnazial) vor sta în ‘băncile’ virtuale pentru a lua parte la activităţile de formare desfăşurate în cadrul programelor de formare acreditate CRED. Profesorii participanţi vor avea ocazia de a se familiariza, ca utilizator, cu modul în care funcţionează o platformă de învăţare, cu rigorile şi specificul activităţilor sincron/asincron, ‘cu potenţialul, dar şi cu limitele activităţilor online de învăţare. ‘Conţinuturile programelor de formare acreditate distinct pentru nivelul de învăţământ primar şi pentru cel gimnazial sunt centrate pe dezvoltarea competenţelor cheie, în acord cu noul curriculum, în vederea adaptării activităţilor de învăţare la nevoile specifice ale fiecărui elev, inclusiv ale celor aflaţi în risc de abandon şcolar. În cazul cursanţilor-cadre didactice care predau la nivelul gimnazial, formarea se desfăşoară pentru disciplinele Limba şi literatura română, Limba franceză, Limba engleză, Istorie, Geografie, Religie, Biologie, Matematică, Fizică şi Chimie’, se arată într-o informare publicată pe site-ul Ministerului Educaţiei şi Cercetării. În premieră, în această etapă, la nivel naţional, are loc formarea cadrelor didactice la disciplina Educaţie fizică. Unul dintre obiectivele proiectului CRED reprezintă formarea unui total de 55.000 de cadre didactice din învăţământul primar şi gimnazial. Până în prezent, 23.095 de cadre didactice din întreaga ţară au beneficiat de cursurile de formare – nivel II – organizate în cadrul proiectului CRED.