Primăria Municipiului Bucureşti, prin Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor şi serviciile publice de la nivelul sectoarelor, asigură un program de lucru prelungit, pe 5-6 decembrie, pentru eliberarea actelor de identitate ca urmare a expirării, pierderii, furtului sau deteriorării acestora. ‘Vrei să îţi exprimi votul pentru alegerile parlamentare? Verifică dacă actul tău de identitate este în termenul de valabilitate, iar dacă a expirat, solicită un nou act de identitate la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor în a cărui rază teritorială domiciliezi! Primăria Municipiului Bucureşti, prin Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor a Municipiului Bucureşti, împreună cu serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor ale sectoarelor 1-6, vine în sprijinul cetăţenilor municipiului Bucureşti şi asigură un program de lucru prelungit pentru eliberarea actelor de identitate ca urmare a expirării, pierderii, furtului sau deteriorării acestora, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 97/2005’, reiese dintr-un comunicat al PMB. Astfel, în zilele de sâmbătă şi duminică (5-6 decembrie), programul de lucru al serviciilor publice locale comunitare de evidenţă a persoanelor aferente celor 6 sectoare va fi următorul: – Între orele 08.00-16.00 – în data de 5 decembrie (sâmbătă) – Între orele 07.00-21.00 – în data de 6 decembrie (duminică). Cartea de identitate se eliberează pe baza cererii scrise şi a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui, stării civile, cetăţeniei române şi a domiciliului. Contravaloarea producerii şi eliberării cărţii de identitate este de 7 lei şi se achită astfel: – Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor a Municipiului Bucureşti – la ghişeul biroului de evidenţă a persoanelor; – Direcţia Publică de Evidenţă a Persoanelor şi Stare Civilă Sector 1 – online, pe site-ul Ghişeul.ro (https://www.ghiseul.ro/ghiseul/public), transfer bancar/ Internet Banking (se va prezenta la ghişeu chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate), fizic la bănci, oficii poştale, în contul: RO05TREZ70121330208XXXXX CUI: 12293095; – Direcţia Generală de Impozite şi Taxe Locale Sector 1 (Piaţa Amzei nr. 13, Sector 1); – Centre impozite şi taxe locale Sector 1, la adresele: Calea Griviţei nr. 208 – 210 şi Str. Pajurei nr. 13, Sector 1; – Primăria Sectorului 1 Bucureşti (Bd. Banu Manta nr. 9, Sector 1). - Direcţia Publică de Evidenţă a Persoanelor şi Stare Civilă Sector 2 – la toate oficiile poştale de pe raza sectorului 2; – Direcţia de Evidenţa Persoanelor Sector 3 – la ghişeele birourilor de evidenţă a persoanelor; – Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor Sector 4 – la toate oficiile poştale de pe raza sectorului 4 şi Direcţia Generală de Impozite şi Taxe Locale Sector 4, precum şi online, pe site-ul propriu (www.deps4.ro); – Direcţia Evidenţa Persoanelor Sector 5 – la toate oficiile poştale, la filialele CEC Bank de pe raza sectorului 5, Direcţia Generală de Impozite şi Taxe Locale Sector 5, precum şi prin SMS la numărul scurt 7530; – Direcţia Locală de Evidenţă a Persoanelor Sector 6 – la ghişeele birourilor de evidenţă a persoanelor. În situaţia în care nu pot fi prezentate anumite documente (certificate de stare civilă, dovada adresei de domiciliu etc.), în conformitate cu prevederile art. 20 din actul normativ sus-menţionat, se va elibera carte de identitate provizorie (CIP), caz în care se vor depune 3 fotografii 3/4 cm şi contravaloarea actului de identitate (1 leu), achitată în acelaşi mod ca în cazul cărţilor de identitate, menţionează PMB.