test
Acasă93POVESTE DE CRĂCIUN/Asociaţia Impact (Bistriţa-Năsăud) - cadouri pentru 900 de copii: Pandemia...

POVESTE DE CRĂCIUN/Asociaţia Impact (Bistriţa-Năsăud) – cadouri pentru 900 de copii: Pandemia ne-a făcut mai empatici

Peste 900 de copii din judeţul Bistriţa-Năsăud, proveniţi din familii cu probleme financiare sau aflaţi în grija statului, vor primi, în preajma sărbătorilor de iarnă, cadouri prin intermediul Asociaţiei Impact, care a demarat nu mai puţin de trei campanii prin care donatorii au putut pregăti pentru cei mici pachete cu haine, cu produse de igienă sau cu dulciuri.

Asociaţia Impact din Bistriţa are o experienţă de 13 ani în proiecte de voluntariat, de tineret şi educaţionale şi a format o reţea de aproximativ 200 de voluntari, la care s-au adăugat, anul acesta, 80 de elevi de la diferite licee din municipiu.

În aceste zile, sediul asociaţiei s-a transformat într-un depozit extrem de colorat, plin cu pungi şi cutii de cadouri ambalate cât mai vesel, care au ajuns să ocupe mai multe săli.

Printre pachetele cu cadouri am găsit-o şi pe preşedinta asociaţiei, Diana Moldovan, etichetând ultimele cutii venite şi extrem de fericită că, în pofida vremurilor pandemice, empatia şi generozitatea oamenilor nu au scăzut, ba dimpotrivă.

‘Numărul de beneficiari s-a triplat, pentru că am avut şi sprijinul şcolilor şi grădiniţelor, care ne-au dat curaj să adăugăm pe listă şi alte comune, pe lângă cele patru-cinci pe care noi le aveam în vizor. (…) Să ştii că asta ar fi concluzia mea – că pandemia ne-a făcut mai empatici. Am pornit cu emoţie, nu ştiam la ce să mă aştept, dar şi cu un dor să fac acţiuni, pentru că ne-am restrâns la un moment numărul de beneficiari – doar cei care ştiam că nu au un loc de muncă sau au mai mulţi copii – pentru care am pregătit alimente şi haine. Am pornit cu emoţie pentru că nu ştiam care o să fie feedback-ul din partea donatorilor, pentru că am trecut prin situaţia asta, mulţi am pierdut oameni dragi sau s-a întâmplat să trecem noi prin boală, şi nu mai aveam pulsul, nu mai ştiam care este nivelul de empatie al comunităţii, dar m-a surprins peste măsură’, a declarat Diana Moldovan pentru AGERPRES.

Pentru prima campanie au fost pregătite pachete cu dulciuri pentru aproximativ 300 de copii din centre de plasament, case familiale şi centre şcolare pentru educaţie incluzivă din Bistriţa, Beclean, Năsăud, Teaca şi Ilişua, iar o parte dintre ele au ajuns la cei mici chiar de Moş Nicolae.

A doua campanie, ‘Turneul binelui’, constă în pachete cu haine de sezon pentru 290 de copii din familii nevoiaşe din mediul rural, lista de beneficiari fiind întocmită cu sprijinul cadrelor didactice din comune.

Pentru cea de-a treia campanie, ‘Dragă Moş Crăciun, îmi doresc…’, Asociaţia Impact a ales ca, în acest an, cadourile pentru cei 350 de beneficiari să fie sub formă de produse de igienă (săpun, gel de duş, pastă şi periuţă de dinţi), la care să fie adăugate fie dulciuri, fie o jucărie, fie chiar o carte, în funcţie de preferinţele donatorilor.

‘În ceilalţi ani, ‘Dragă Moş Crăciun’ presupunea dorinţe din partea copiilor, tot din mediul rural. De data aceasta, am zis să fim un pic mai practici şi, având în vedere că este un an pandemic, ne-am axat pe pacheţele de igienă, sub formă de shoebox. Aici ne-am luat parteneri şi cadre didactice, şi instituţii, şi şcoli şi grădiniţe din judeţ. Au pregătit fiecare, cu părinţii acasă, cu profesorii şi educatorii la clasă, produse de igienă într-o cutie de pantofi. Şi la ‘Turneul binelui’, şi la partea de ‘Dragă Moş Crăciun’, pe online sau pe social media, doritorii au putut să îşi aleagă un copilaş pentru care să pregătească un pachet şi să îl aducă la sediul asociaţiei’, ne-a explicat Diana Moldovan.

Toate aceste cadouri vor ajunge înainte de Crăciun la copii din judeţul Bistriţa-Năsăud, în special din mediul rural, cu vârste cuprinse între 3 şi 16 ani, prin intermediul ajutoarelor Moşului.

‘Ajutoarele Moşului sunt în primul rând donatorii, cărora trebuie să le mulţumesc pentru că în fiecare an au răspuns pozitiv şi sunt prezenţi alături de noi şi ne dau încrederea că putem să ducem campaniile la final. În al doilea rând, sunt voluntarii, care primesc pachetele, stau până târziu la asociaţie şi etichetează şi verifică listele cu pachetele venite. Şi să nu uit – eu le zic renii Moşului – de şoferii care vin voluntari: sunt ori donatori, ori părinţi ai voluntarilor, care vor să vadă şi ei partea de bucurie şi ne ajută cu distribuirea pachetelor’, a adăugat preşedinta Asociaţiei Impact.

Cea mai mare dorinţă a Dianei Moldovan pentru aceste sărbători de iarnă este aceeaşi cu care îşi încheie fiecare mesaj postat pe pagina de socializare unde a interacţionat cu donatorii şi a anunţat fiecare pas din cele trei campanii derulate: ‘Dă, Doamne, un Crăciun fără copii trişti!’.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks