Un call center care sprijină activitatea Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Prahova a fost deschis de Prefectură, acesta funcţionând pe bază de voluntariat, a anunţat, marţi, Instituţia Prefectului.
Conform sursei citate, acest call center va funcţiona în sala de şedinţe a Palatului Administrativ din Ploieşti, timp de aproximativ o lună de zile, cu ajutorul voluntarilor din cadrul Serviciului de Ambulanţă Judeţean, Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Prahova şi al voluntarilor de la Crucea Roşie.
De asemenea, angajaţi ai Prefecturii şi-au manifestat dorinţa de a prelua apeluri în call center în afara orelor de program. Toţi voluntarii sunt instruiţi şi coordonaţi de un medic epidemiolog desemnat de Direcţia de Sănătate Publică Prahova.
Astfel, cu sprijinul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi al MAPN, prin Baza 2 Logistică Valahia, la nivelul judeţului Prahova a fost practic extins call center-ul deja existent la DSP Prahova, prin suplimentarea cu 10 linii telefonice.
Cetăţenii pot apela, în intervalul orar 8,00 – 20,00, de luni până vineri, numărul unic de call-center 021.414.44.44.
Aici vor fi preluate apeluri de la cetăţenii interesaţi să obţină informaţii despre vaccinarea împotriva virusului SARS-CoV-2, testare şi obţinerea certificatelor digitale privind COVID-19, fiind oferit sprijin şi în activitatea privind efectuarea de anchete epidemiologice.
La acest număr de telefon, cetăţenii pot primi informaţii despre: decizii de izolare/carantinare, transmiterea rapoartelor medicale, comunicarea rezultatelor testărilor prin metoda RT-PCR pentru depistarea virusului SARS-CoV-2, informaţii despre testări rapide antigen, măsuri de igienă, derogări de la măsura de carantinare, informaţii despre tipul de vaccinuri şi programul centrelor fixe de vaccinare anti-COVID din Prahova, informaţii despre medicii de familie implicaţi în procesul de vaccinare, farmacii autorizate pentru testare etc, precizează Prefectura.
‘Valul 4 al pandemiei de COVID-19 a suprasolicitat activitatea DSP şi SAJ, ceea ce a făcut ca în judeţul Prahova să avem un număr foarte mare de solicitări privind anchetele epidemiologice şi implicit, eliberarea documentelor necesare în urma trecerii prin boală. Activitatea celor două instituţii s-a suprapus cu numărul mare de solicitări pentru testarea la domiciliu şi obţinerea certificatelor digitale COVID-19. Am decis împreună cu toate instituţiile implicate să sprijinim aceste activităţi pentru a oferi cetăţenilor informaţiile de care au nevoie, în cel mai scurt timp’, a declarat prefectul Cristian Ionescu.
Toţi cei care doresc să se înscrie pentru una dintre cele 3 ture a câte 4 ore stabilite în programul zilnic ( 8,00-12,00, 12,00-16,00 şi 16,00-20,00) pot trimite un e-mail cu datele de contact, experienţa şi motivul implicării, pe adresa: relatii_cu_publicul@prefecturaprahova.ro, şi vor fi contactaţi de un reprezentant al Prefecturii.
Selecţia şi programarea voluntarilor care să sprijine activitatea call center-ului se va face în funcţie de turele rămase descoperite după programarea voluntarilor deja implicaţi. Prioritare sunt persoanele cu o minimă experienţă într-un call center, care au urmat un curs de prim-ajutor şi sunt dispuse să urmeze procedura pentru semnarea unui contract de voluntariat cu DSP Prahova, precizează sursa citată.