AcasăStiri generalePrahova: Directorii unei companii a CJ, remuneraţi fără a fi evaluaţi de...

Prahova: Directorii unei companii a CJ, remuneraţi fără a fi evaluaţi de Consiliul de Administraţie (raport Camera de Conturi)

Directorii unei companii a Consiliului Judeţean (CJ) Prahova au fost remuneraţi fără a fi evaluaţi, Consiliul de Administraţie (CA) nu a dispus diminuarea remuneraţiei brute lunare a lor în cazul neîndeplinirii obiectivelor şi criteriilor de performanţă iar din 2018 şi până în prezent, pentru directorii generali ai companiei nu au fost stabiliţi indicatori de performanţă, arată un raport al Camerei de Conturi Prahova. Potrivit documentului postat, luni, pe site-ul Curţii de Conturi a României, în cadrul acţiunii de control efectuate în 2020 care a vizat perioada 2017 – 2019 s-a stabilit că, în acel interval, Consiliul de Administraţie al Companiei de Servicii Publice şi Energii Regenerabile Prahova SA (CSPER), aflată în subordinea CJ, nu a monitorizat, nu a evaluat performanţa directorilor generali numiţi în baza contractelor de mandat şi nu a dispus diminuarea remuneraţiei brute lunare a acestora în cazul neîndeplinirii obiectivelor şi criteriilor de performanţă. De asemenea, nu au fost stabiliţi indicatorii de performanţă pentru directorii generali care au condus societatea din 5.06.2018 până în prezent, menţionează sursa citată. ‘În perioada ianuarie 2017 – iunie 2018, societatea a plătit în mod repetat, fără bază legală, avansuri reprezentând indemnizaţia lunară a directorului general din acea perioadă şi salarii, în sumă totală de 255.432 lei. Până la data de 28.02.2020 a fost recuperată suma de 255.132 lei, urmând ca societatea să recupereze suma nerestituită de directorul general de la acea dată în valoare de 300 lei. Pentru suma de 255.432 lei au fost calculate accesorii în valoare de 2.930,68 lei. Din verificarea modului de întocmire a statelor de salarii, s-a constatat că nu există pentru toţi salariaţii documente care să certifice timpul lucrat efectiv. În perioada august 2018 – decembrie 2019, entitatea nu a întocmit situaţii pentru fiecare autoturism din dotare, din care să rezulte consumul real de carburanţi, iar foile de parcurs nu au fost însoţite de documente justificative care să certifice în toate cazurile că deplasările au fost realizate în interesul societăţii’, mai arată raportul inspectorilor financiari. Totodată, în document se precizează că, în perioada supusă verificărilor, controlul financiar preventiv propriu, formă a controlului intern, nu a fost organizat şi exercitat în conformitate cu normele legale, în sensul că nu a fost elaborat cadrul general al operaţiunilor supuse controlului financiar preventiv, iar activităţile de control nu s-au efectuat pe baza listelor de verificare (check-list), prin decizie nefiind stabilit un termen în care se acordă sau se refuză viza de control financiar preventiv propriu. ‘În perioada 2017 – 2019 nu a funcţionat un compartiment de audit intern, prin organigrama şi prin statul de funcţii, nefiind prevăzut un compartiment de audit conform Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern, cu modificările şi completările ulterioare, la art. 11 lit. a), iar structura de audit a Consiliului Judeţean Prahova a efectuat într-o perioadă de 3 ani doar o misiune de audit de regularitate’, notează sursa citată. Preşedintele CJ Prahova, Iulian Dumitrescu, a arătat, în şedinţa de săptămâna trecută a instituţiei, că există intenţia de a închide atât Compania de Servicii Publice şi Energii Regenerabile Prahova SA, cât şi rampa ecologică de la Vălenii de Munte, însă procedurile sunt de durată. Anunţul a fost făcut în contextul în care Garda de Mediu Prahova a aplicat o amendă de 100.000 de lei pentru nereguli depistate la rampa ecologică de la Vălenii de Munte, formulând totodată o propunere de suspendare a activităţii. Directorul Companiei de Servicii Publice şi Energii Regenerabile Prahova SA, Sorin Văduva, a precizat, în cadrul şedinţei, răspunzând unor întrebări ale consilierilor referitoare la neprezentarea în termen a unui proiect cu privire la mărirea capacităţii de depozitare a deşeurilor sau a unui proiect de închidere a depozitului, că, din cauza situaţiei financiare, nu au putut fi făcute demersuri în acest sens, APM fiind informată asupra acestui aspect.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks