Societatea care administrează cimitirele din municipiul Ploieşti percepe o taxă pentru identificarea locului de înhumare în cazurile în care informaţiile deţinute de către concesionari sau moştenitori sunt lacunare.
Conform unui comunicat transmis, vineri, de SC Servicii de Gospodărire Urbană (SGU) Ploieşti, taxa este prevăzută în anexa unei hotărâri a Consiliului Local Ploieşti privind privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al cimitirelor din oraş, care a fost votată de aleşii locali în data de 27 septembrie.
La acest moment, conducerea SGU Ploieşti a dispus suspendarea încasării acestui tarif, în valoare de 28 de lei, şi propune reanalizarea lui la nivelul Consiliului Local, după ce s-a constatat faptul că un angajat al societăţii a perceput suma în cauză în mod eronat unui concesionar.
‘Tariful menţionat la punctul 22, în Anexa nr. 2 a HCL nr.421/27.09.2022, respectiv ‘Identificare loc în arhivă, în oglindă, în registrul de plăţi, în registrul de evidenţă al decedaţilor şi în teren’ nu implică numai o simplă căutare în evidenţele electronice ale societăţii. Identificarea locului de înhumare presupune un demers mult mai complex şi se aplică numai în cazurile în care concesionarii/moştenitorii nu pot furniza detaliile corespunzătoare locului. În aceste cazuri, informaţiile sunt lacunare, respectiv numai numele decedatului, eventual însoţit de anul decesului. Aşadar, identificarea nu presupune numai consultarea evidenţelor cimitirului, ci şi verificarea documentelor din dosarul locului, confruntarea acestora cu documentele deţinute de petent, deplasarea în teren pentru identificarea mormântului etc. În urma sesizării unui concesionar cu privire la încasarea abuzivă a acestui tarif, adresată atât societăţii noastre, cât şi unei publicaţii locale, directorul general al societăţii a dispus verificarea în amănunt a situaţiei descrise. Astfel, s-a constatat că tariful a fost perceput eronat, fiind dispusă măsura cercetării disciplinare a casierului încasator’, a transmis SGU în comunicatul menţionat.
Astfel, până în momentul clarificării acestor aspecte, directorul general al societăţii a dispus stornarea facturii şi returnarea tarifului către petiţionar, precum şi suspendarea încasării acestui tarif, cu propunerea reanalizării acestuia la nivelul Consiliului Local. AGERPRES / (AS – autor: Anamaria Constantin, editor: Marius Frăţilă)