Consiliul de Administraţie al Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav a decis, în şedinţa de joi, numirea în funcţia de director general interimar a unuia dintre membrii săi, Constantin Albu, fost director al Aeroportului Tulcea, măsură necesară în contextul expirării mandatului fostului manager Alexandru Anghel, a declarat preşedinte CA, Daniel Micu.
Conform acestuia, CA al aeroportului urmează să demareze procedura atragerii răspunderii fostului manager în instanţă, conform deciziei din 9 noiembrie, însă nu dorit să precizeze cuatumul prejudiciului care i se va imputa acestuia.
‘Urmează o acţiune în instanţă de atragere a răspunderii, lucrurile nu vi le pot comunica acum, trebuie păstrate pentru instanţă. Acestea (documentele-n.r.) trebuie depuse în cel mai scurt timp. (…) Este vorba şi despre un prejudiciu material, pe care o să vi-l comunic după ce apare în instanţă’, a explicat Daniel Micu pentru AGERPRES.
Potrivit acestuia, mandatul lui Constantin Albu în fruntea aeroportului braşovean este de cinci plus două luni, perioadă în care CA trebuie să organizeze concurs pentru ocuparea funcţiei. Micu a menţionat că există, conform legii, inclusiv posibilitatea contractării unei firme de profil pentru selecţia candidaţilor.
Totodată, preşedintele CA a menţionat că vineri va fi prezent în şedinţa Consiliului Judeţean Braşov, pe a cărei ordine de zi figurează revocarea mandatului său de către deliberativul braşovean, pe motiv că s-ar afla într-o situaţie de incompatibilitate, iniţiativă a unor consilieri USR.
Potrivit lui Micu, CJ Braşov nu poate lua această decizie. ‘Contractul meu de mandat e semnat între mine şi preşedintele CJ Braşov (Todorică Şerban – n.r.)’, a subliniat el.
Totodată, el susţine că nu se află în incompatibilitate, aşa cum l-a acuzat fostul director Alexandru Anghel, deoarece nu este reprezentantul Romatsa în CA al aeroportului.
‘Nu sunt reprezentantul unei instituţii care furnizează servicii de trafic aerian în cadrul CA. Sunt un salariat, care lucrează în aviaţie, cu o anumită experienţă şi expertiză, care a candidat şi a ocupat acest post conform OG 109. Nu lucrai în aviaţie, nu te încadrai’, a punctat Daniel Micu.
În ce priveşte informaţiile publicate într-o parte a media conform cărora situaţia ar fi ‘dezastruoasă’ la aeroport, care nu ar avea curent, apă şi internet, el a declarat: ‘Această situaţie dezastruoasă a fost prezentată de domnul Anghel Consiliului de Administraţie la începutul lui noiembrie. De la 15.06 (inaugurarea aeroportului – n.r.) şi până în prezent, avea la dispoziţie timp să spună CA, autorităţii tutelare şi tuturor factorilor implicaţi, inclusiv constructorului, că are nişte probleme. Toace aceste probleme au apărut în momentul în care CA a hotărât să-l tragă la răspundere. (…) Eu nu cred că aceste probleme sunt reale. Credeţi-mă că am verificat acest aeroport foarte bine şi credeţi-mă că este şi curent, şi apă şi internet şi avem tot ce ne trebuie’.
În altă ordine de idei, el a spus că, în prezent, conducerea aeroportului analizează posibilitatea menţinerii acestuia deschis peste programul în care există trafic aerian, inclusiv până la 24 de ore.
‘Dacă aeroportul este deschis, am putea face check-in şi toate formele cu două ore înainte iar când a început traficul, oamenii să se îmbarce. De asemenea, am avut solicitări de la companii să menţinem aeroportul deschis pentru a avea acces pentru mentenanţă la avioane care sunt lăsate peste noapte pe aeroport’, a menţionat preşedintele CA al Aeroportului Braşov.
În ce-l priveşte pe noul director, Constantin Albu, acesta a precizat că ‘va accelera discuţiile cu companiile aeriene’ pentru a le atrage pe aeroportul braşovean.
‘Vom accelera discuţiile cu companiile aeriene pentru a le identifica pe cele care doresc să zboare pe şi de pe acest aeroport. Am urmărit media şi am văzut solicitările ca destinaţii ale braşovenilor şi vom ţine cont de acestea. (…) După 15 ianuarie, programul va fi între 7-23, un program de 16 ore. Este un prim pas. Vom continua discuţiile cu Romatsa pentru a găsi cele mai bune soluţii ca acest program să se extindă. De asemenea, vom dezvolta baza aeriană, în ce priveşte extinderea platformei, construcţia unui terminal cargo şi a unui parc fotovolatic – acestea sunt cele mai urgente obiective de investiţii pentru anul viitor. Vom avea grijă ca activitatea să se desfăşoare în siguranţă atât pentru aeronave, cât şi pentru pasageri’, a spus Albu.