Eliminarea de către Societatea de Transport Public (STP) Alba Iulia a gratuităţilor de care beneficiază elevii şi pensionarii este, în opinia autorităţilor locale, ‘un act unilateral şi abuziv’, potrivit unui comunicat transmis AGERPRES de către Primăria municipiului Alba Iulia. ‘Decizia companiei private care administrează serviciul de transport public local, prin care au fost eliminate gratuităţile pentru elevi şi pensionari, este un act abuziv. Această decizie a companiei private este una luată unilateral, fără acordul ori consultarea administraţiei publice. Prin urmare, vom acţiona pe cale legală pentru a elimina acest abuz şi a recupera orice prejudiciu adus administraţiei şi cetăţenilor municipiului Alba Iulia’, se menţionează în comunicat. Menţionăm că STP Alba Iulia a anunţat că va sista de miercuri gratuităţile de care beneficiază elevii şi pensionarii, care vor urma astfel să achite integral preţul unui bilet, respectiv 2,5 lei, ca urmare a unor restanţe la plată, în valoare de aproape 3 milioane de lei, acumulate de Primărie. ‘Este cunoscut faptul că între administraţia locală şi compania STP S.A există, în prezent, un blocaj în ceea ce priveşte semnarea unui nou contract de gestiune a serviciului de transport public. Considerăm că astfel de acţiuni, venite din partea operatorului, sunt făcute cu scopul de a pune presiune atât pe aparatul administrativ cât şi pe consilierii locali. Nu acceptăm şantajul şi nici nu vom negocia cu pistolul la tâmplă. Obiectivul nostru, al administraţiei publice, este de a asigura cetăţenilor municipiului un serviciu de transport public modern, eficient şi la costuri cât mai reduse’, transmit reprezentanţii Primăriei. Potrivit acestora, nu se va accepta ‘risipa banului public’, chiar dacă există ‘astfel de acţiuni, menite a pune presiune’ pe administraţie. ‘Considerăm că sumele pe care municipalitatea le plătea pentru transportul public, şi care se vor a fi plătite în continuare, sunt aberante şi nejustificate. Nu putem accepta ca sume de ordinul a 6, 7 sau chiar 8 milioane de euro, care înseamnă între 10 şi 15% din bugetul anual al oraşului, să fie cheltuite pentru serviciul de transport public. Cu atât mai mult cu cât există exemple de bune practici la alte administraţii din ţară, la Cluj-Napoca, Sibiu, Târgu-Mureş sau alte municipii, unde transportul public este realizat la standarde mult mai înalte şi cu costuri mult mai mici’, susţin reprezentanţii Primăriei Alba Iulia. Aceştia le cer scuze celor pe care situaţia creată ‘în mod unilateral’ de către operatorul de transport public i-a afectat ‘în mod direct’ şi îi asigură, totodată, că vor face tot ce ţine de ei ‘pentru buna funcţionare’ a serviciului de transport public. AGERPRES / (AS – autor: Marinela Brumar, editor: Marius Frăţilă)