Primăria Arad a pus în circulaţie alte zece tramvaie Imperio, dintr-un lot de 28 care au fost comandate în 2019 la Astra Vagoane Călători Arad şi din care anterior au mai fost livrate opt.
Primarul municipiului Arad, Călin Bibarţ, a declarat joi, într-o conferinţă de presă, că pentru acest lot de zece tramvaie s-a achitat suma de peste 87 milioane de lei, cea mai mare parte reprezentând contribuţia Uniunii Europene prin Fondul European de Dezvoltare.
Patru din cele zece tramvaie sunt model Imperio cu dublă articulaţie, de capacitate mare, iar şase sunt modelul Imperio Civitas, de capacitate medie.
Primarul a spus că pentru şase tramvaie din zece care au rămas să fie livrate (din totalul de 28 contractate în 2019) există deja finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), iar pentru celelalte patru se caută încă finanţare.
‘Aşteptăm noul buget al Uniunii Europene, noua axă care sperăm să se deschidă până în toamnă la ADR Vest. Vom continua să achiziţionăm garnituri noi, licitaţia fiind deja adjudecată de fabrica de tramvaie din oraş. Dincolo de faptul că primim fonduri nerambursabile pentru tramvaie, este mare lucru că ele se produc la Arad, aceşti bani intrând în economia oraşului nostru. Un alt avantaj este acela că avem fabrica la îndemână pentru mentenanţă sau orice altă intervenţie la tramvaie’, a afirmat edilul Călin Bibarţ.
Primele tramvaie Imperio Civitas au fost predate municipalităţii la finalul anului 2021. Aceste tramvaie, vopsite în culorile echipei locale de fotbal UTA, adică alb-roşu, sunt mai scurte decât cele din modelul Imperio.
Primele garnituri Imperio produse la Arad au fost puse în circulaţie în oraş în 2014, în urma unui contract de achiziţie a şase garnituri. După ce au circulat mai mulţi ani, reprezentanţii municipalităţii arădene au afirmat că s-a constatat că au un consum de electricitate chiar mai mic decât cel indicat de către producător, care susţine că sunt printre cele mai economice tramvaie din lume.
Compania de Transport Public Arad are cea mai lungă reţea de linii de tramvai din România, după Bucureşti, operând şi o linie care leagă, pe o distanţă de aproximativ 25 de kilometri, municipiul Arad de localitatea de interes turistic Ghioroc, trecând prin mai multe localităţi. În prezent, compania are 107 tramvaie, cele mai multe fiind cumpărate din Germania la mâna a doua, începând cu anul 1995. Vârsta medie a parcului este de 41 de ani, scăzând astfel de la 47 de ani cât era în 2022. AGERPRES / (AS – autor: Marian Buga, editor: Marius Frăţilă)