Primăria Braşov vrea să creeze baza legală necesară cesionării creanţelor datorate bugetului municipiului de firmele aflate în insolvenţă propunând, în premieră în acest sens, un Regulament, care a fost lansat marţi în dezbatere publică.
‘Scopul acestui act normativ este de a crea mecanismul necesar ca, în cazul debitorilor aflaţi în insolvenţă, Direcţia Fiscală să poată cesiona (ceda), către un terţ, creanţele (datoriile) pe care aceşti debitori le au faţă de bugetul local, pentru ca datoria să fie recuperată. Condiţiile pentru această cesionare să fie posibilă sunt ca suma plătită de cesionar să nu fie mai mică decât datoria pe care debitorul o are, plata preţului cesiunii să se facă în maximum un an de la data încheierii contractului de cesiune, iar cesionarul să constituie garanţii pentru plata cesiunii’, se arată într-o informare transmisă marţi de Primăria Braşov.
Conform proiectului de regulament, procedura privind demararea selecţiei cesionarului se realizează de către Direcţia Fiscală, prin publicarea, pe pagina de internet a Primăriei Municipiului Braşov, a unui anunţ privind invitaţia de participare la procedura competitivă, cei interesaţi în preluarea obligaţiilor de plată ale unui debitor aflat în insolvenţă având un termen de depunere a ofertelor de 10 zile.
Criteriile pe baza cărora va fi ales ofertantul sunt în următoarea ordine: oferta care are termenul de plată a preţului cesiunii cel mai scurt (dar nu mai târziu de un an de la încheierea contractului de cesiune), oferta care are preţul cesiunii cel mai mare; garanţia cea mai favorabilă din perspectiva maximizării recuperării creanţelor bugetare.
Braşovenii pot transmite propuneri de completare sau modificare a proiectului de regulament până în data de 12 noiembrie, a precizat sursa citată.
După încheierea acestei perioade, Regulamentul urmează să fie adoptat de Consiliul Local.