Primăria Capitalei anunţă pe SICAP licitaţie pentru achiziţia a 100 de autobuze electrice şi a infrastructurii de încărcare necesară acestora, la o valoare totală estimată de 304.650.300 lei.
Autobuzele electrice trebuie să fie noi, din gama 12 m (12000ą350mm), cu tracţiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare a Energiei Electrice (SRSEE), cu baterii de acumulatori şi supercapacitori, împreună cu infrastructura de încărcare lentă (plug-in) aferente fiecărui autobuz. De asemenea, trebuie să aibă podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, cu trei uşi duble şi aer condiţionat în salonul de călători. Autobuzele sunt destinate transportului urban de călători în Municipiul Bucureşti şi zona limitrofă.
În vederea evaluării ofertelor, componenta financiară va reprezenta 50%, consumul specific de energie electrică 40%, garanţia 10%. Durata contractului este de 14 luni.
Ofertanţii vor trebui să demonstreze că în ultimii 3 ani au furnizat produse similare, la nivelul unuia sau mai multor contracte în valoare cumulată de minim 39.000.000 lei.
Termen limită pentru primirea ofertelor: 25 ianuarie.
Într-o postare pe Facebook, consilierul municipal USR Nicorel Nicorescu îşi exprima speranţa că până în primăvară să fie acordat contractul.
‘Sper să avem propuneri de colaborare serioase, iar până în primăvară să poată fi acordat contractul unor furnizori serioşi şi competenţi. Este un obiectiv dorit, promis în campania electorală şi realizabil, de a avea autobuze electrice începând cu anul 2023 (în funcţie de capacitatea de livrare a furnizorului). În acelaşi timp, voi sprijini administraţia PMB în depunerea de proiecte pentru accesarea fondurilor europene cu scopul de a monta panouri solare şi posibilitatea de a înmagazina energie în garajele STB, iar astfel viitoarea flotă de autobuze electrice să dispună de un suport sustenabil pentru încărcare’, a scris Nicorescu.
În această vară, în baza unor hotărâri adoptate de Consiliul General al Capitalei, a fost crescut preţul estimativ al unui autobuz electric de la 480.000 de euro, fără TVA, la 620.295 de euro, fără TVA. În documentaţia ataşată proiectelor se reamintea că, potrivit unui studiu de oportunitate aprobat în 2018, fusese stabilit un preţ estimativ de 480.000 de euro, fără TVA, pentru un autobuz electric.
‘Având în vedere faptul că au trecut aproape trei ani de la stabilirea preţului estimativ al unui autobuz electric, cât şi faptul că în perioada 2019-2020 au fost anulate două proceduri de achiziţie publică întrucât ofertanţii au depus oferte neconforme/ inadmisibile din punct de vedere tehnic sau financiar, a fost iniţiată o procedură pentru consultarea pieţei. Astfel, urmare a ofertelor primite conform anunţului postat în SEAP nr. MC1014256 a fost întocmit ‘Raportul privind consultarea pieţei cu privire la determinarea valorii estimate şi a graficului estimat de livrare’ (…) concluzionând că valoarea estimată necesară achiziţiei este de 62.029.500 euro, fără TVA, respectiv 620.295 euro fără TVA/autobuz’, arăta documentul.
Astfel, rezulta că valoarea estimată pentru un autobuz electric, inclusiv staţia de încărcare lentă, este de 3.046.703 lei fără TVA, iar valoarea necesară achiziţiei a 100 de autobuze electrice şi a infrastructurii de încărcare necesară acestora este de 304.670.300 lei fără TVA
Conform aceleiaşi surse, Municipiul Bucureşti este beneficiar al finanţării nerambursabile în valoare totală de 218.047.098 lei pentru implementarea a patru proiecte ce vizează achiziţionarea a 100 de autobuze electrice în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020.