Primăria Ploieşti a plătit, de la bugetul local, o sumă de peste 11 milioane de lei reprezentând penalităţi de întârziere şi cheltuieli de judecată stabilite prin sentinţele emise de către instanţele de judecată, fără a identifica persoanele care se fac vinovate de această situaţie, arată raportul Camerei de Conturi Prahova după controlul efectuat anul trecut.
Conform sursei citate, în perioada 2020 – iunie 2021, în cazul a 10 contracte, din care 6 de consultanţă şi proiectare şi 4 de execuţie, unitatea administrativ-teritorială municipiul Ploieşti a efectuat plăţi din bugetul local de la titlul II ‘Bunuri şi servicii’, articolul 20.01.30 ‘Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare’ şi respectiv 20.30.09 ‘Executarea silită a creanţelor bugetare’, reprezentând penalităţi de întârziere şi cheltuieli de judecată stabilite prin sentinţele emise de către instanţele de judecată, în valoare totală de 11.150.000 lei.
Inspectorii notează că plăţile au fost efectuate ‘fără să facă demersuri pentru stabilirea cauzelor care au condus la plata acestor sume din bugetul local şi a persoanelor prin a căror acţiune sau inacţiune s-a ajuns în această situaţie şi fără să recupereze sumele plătite de la persoanele răspunzătoare’.
De asemenea, primăria a plătit la bugetul de stat suma de 18.000 lei reprezentând penalităţi de 2% pentru sumele notificate către Comisia de autorizare a împrumuturilor locale netrase până la finele anului 2018 şi a disponibilizat sume autorizate ca trageri în anul 2018 care au fost reautorizate abia la finele lunii august 2019, fără să se întreprindă demersuri pentru stabilirea cauzelor care au condus la producerea acestor situaţii şi recuperarea sumelor de la persoanele răspunzătoare.
O situaţie similară a fost depistată şi la Mizil, unde primăria ‘nu a dispus şi efectuat cercetarea administrativă privind cauzele, împrejurările, persoanele responsabile prin natura clauzelor contractuale sau atribuţiilor de serviciu în legătură cu penalităţile de întârziere şi cheltuielile de judecată în sumă de 237 mii lei stabilite în sarcina entităţii de către Tribunalul Prahova’.
Totodată, Camera de Conturi Prahova arată că, în perioada 2018 – 2020, numărul de personal angajat în funcţia de paznic în cadrul Serviciului Administrare Parc Municipal Ploieşti Vest a fost mai mare decât cel stabilit prin planul de pază avizat de poliţie, fapt ce a determinat majorarea nejustificată, neeconomică şi ineficientă a cheltuielilor de personal, cu suma totală de 848.000 lei din care 829.000 lei salarii brute şi 19.000 lei contribuţia asiguratorie de muncă.