Sectorul 2 solicită finanţare pentru casarea a 3.000 de autovehicule uzate, în cadrul Programului ‘Rabla Local’, derulat de Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM).
O hotărâre în acest sens a fost aprobată vineri, cu 26 de voturi ‘pentru’ şi o abţinere, de către Consiliul Local al Sectorului 2.
Proiectul iniţial prevedea casarea a 1.000 de autovehicule, dar în baza unui amendament propus de primarul Radu Mihaiu, numărul a crescut la 3.000. Edilul a subliniat că programul este ‘foarte util’ şi că administraţia locală va face tot ce îi stă în putinţă pentru ‘a elimina rablele’ de pe spaţiul public. El a menţionat că după votul din Consiliul Local, cererea de finanţare va fi transmisă către AFM.
‘Tocmai s-a deschis apelul şi este ‘primul venit, primul servit’. Am încercat să facem cât mai repede această hotărâre. Amendamentul se referă la creşterea numărului de vehicule, în principal. De la 1.000, cât votasem anul trecut – pentru că proiectul a fost luat ca cel de anul trecut – la 3.000; cele 3.000 fiind documentate din evidenţele celor care şi-au dorit înscrierea şi ale Poliţiei locale, privind vehicule abandonate’, a precizat el.
Conform hotărârii, se aprobă participarea Sectorului 2 la ‘Programul privind casarea autovehiculelor uzate’, derulat de Administraţia Fondului pentru Mediu, în vederea implementării proiectului ‘Casarea autovehiculelor uzate din Sectorul 2’. Totodată, se aprobă o valoare totală a proiectului în cuantum de 9 milioane de lei, pentru un număr de 3.000 de autovehicule, contribuţia proprie a Sectorului 2 fiind în valoare de 1.800.000 de lei.
Scopul şi obiectivul programului constă în eliminarea din trafic a autoturismelor cu o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricaţiei, cu grad ridicat de poluare (Euro 3 sau inferioară). Beneficiarilor programului li se va aloca un stimulent pentru casare în cuantum de 3.000 lei pentru fiecare autovehicul casat.
Programul se adresează persoanelor fizice care: au domiciliul pe raza Sectorului 2; deţin în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele lor de cel puţin cinci ani; nu au obligaţii restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat şi bugetul local; nu au obţinut şi nu sunt pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare pentru acelaşi autovehicul uzat cu care participă în program; nu sunt condamnate pentru infracţiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă; se angajează să predea spre casare şi să radieze din circulaţie şi din evidenţele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită stimulentul pentru casare; se angajează că nu vor achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de trei ani de la primirea stimulentului pentru casare.
Vineri debutează ‘Rabla Local’, un program al Ministerului Mediului, derulat împreună cu administraţiile locale. Prima etapă (21-28 aprilie) este sesiunea de înscriere pentru autorităţile locale.