Primarul municipiului Arad, Călin Bibarţ, a anunţat, vineri, că aproximativ 200 de posturi din cele 900 aflate în organigramele Primăriei şi instituţiilor subordonate vor fi restructurate, având în vedere că în buget au fost reduse cheltuielile de salarizare cu 11 milioane de lei în acest an, iar pentru a se decide cine va îşi va păstra funcţiile vor avea loc testări.
Primarul a declarat, într-o conferinţă de presă, că este vorba de o estimare a numărului de posturi ce vor fi reduse şi că vor fi afectaţi atât funcţionari ai Primăriei cât şi angajaţi din instituţii subordonate, precum Poliţia Locală, Direcţia de Asistenţă Socială sau instituţii de cultură.
‘Propunerea la buget este ca pe o parte din acest an, a doua jumătate a anului, să fie doar o reducere cu 11 milioane de lei (cheltuieli de salarizare – n.r.), ceea ce ar însemna ca la un an întreg să fie de peste 22 milioane. (…) Am început cu posturile de conducere, ceea ce înseamnă, acolo unde legea ne permite, o comasare a unor direcţii, o reaşezare a lor, adică o reducere de 30% a posturilor de conducere. Va fi o reaşezare şi a serviciilor, birourilor, probabil vor fi şi aici un număr scăzut între 20-25% şi este posibil ca din funcţiile ocupate, nu vorbim de vacante, de execuţie să ne apropiem de 200 de posturi. Nu discutăm de oameni în momentul de faţă. De asemenea, ponderea cea mai mare, spre două treimi, este din rândul funcţionarilor, pentru că aceştia sunt cei mai mulţi’, a spus Călin Bibarţ.
Primarul a spus că aceste restructurări sunt ‘un pas necesar’, dar că decizia va fi şi la Consiliul Local Municipal.
De asemenea, primarul Aradului a declarat că acolo unde vor fi mai multe persoane pe un post care rămâne, acestea vor fi testate.
‘Din punctul meu de vedere, cea mai corectă metodă de evaluare când eşti pus în situaţia de a restrânge este testarea, cât mai transparentă şi fără niciun fel de dubii’, a spus Călin Bibarţ.
El a adăugat că odată cu informatizarea şi digitalizarea pe care le are în vedere municipalitatea, ‘probabil se vor mai putea restrânge puţin direcţiile, serviciile şi birourile şi unele funcţii de execuţie, pentru că atunci se va lucra mai rapid şi mai eficient’.
Primăria Arad şi instituţiile subordonate au, în total, 896 de posturi, din care 681 sunt funcţii publice, iar diferenţa este reprezentantă de personalul contractual.