Primarul municipiului Brăila, Marian Dragomir, reclamă faptul că sunt probleme de abordare şi comunicare în ceea ce priveşte punerea în practică a Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), suspiciunea fiind aceea că finanţările ar putea fi date ‘cu dedicaţie anumitor municipii’.
‘Personal, estimez că la PNRR este o problemă foarte mare în ceea ce priveşte abordarea şi comunicarea cu municipiile. În momentul de faţă, ghidul este în dezbatere publică, aceasta urmând a înceta pe data de 14 aprilie. Din informaţiile pe care le-am obţinut, în data de 15 aprilie va începe depunerea proiectelor pe PNRR. Adică la o zi după finalizarea dezbaterii publice. Ceea ce este interesant sau trist într-adevăr este faptul că ghidul final va conţine modificări foarte mari, de substanţă, faţă de ghidul aflat în dezbatere publică. Iar acest lucru ne duce cu gândul că poate fi un PNRR dedicat unor municipii care au avut cunoştinţă din timp de anumite clauze, pe care altele nu le-au cunoscut’, a declarat Dragomir, în ultima şedinţă a CLM Brăila.
Primarul Dragomir a precizat că i se pare total incorectă şi abordarea legată de ‘primul venit, primul servit’, aşa cum este procedura în momentul de faţă, şi că totul riscă ‘să se transforme la un moment dat într-o loterie’.
‘Noi am avut mai multe discuţii la Asociaţia Municipiilor din România pe acest subiect. (…) Ar fi fost corect ca toate municipiile din România să cunoască modificările la ghid şi să nu le aflăm în data de 14 aprilie, iar în data de 15 aprilie să se depună proiecte, calificându-se doar cele care au aflat şi au făcut din timp aceste modificări sau asocieri. Imaginaţi-vă că pentru România s-a negociat un număr de 50 de tramvaie noi şi 200 de autobuze noi şi se va finanţa pe principiul ‘primul venit, primul servit’. Adică acela care va depune primul proiectele, doar acela va accesa. Consider că ar fi fost mult mai etic să se distribuie aceste tramvaie şi aceste autobuze într-un mod echilibrat între toate municipiile din România care au tramvaie, respectiv care vor autobuze electrice, şi nu pe principiul cine depune primul. Este posibil ca, în aceeaşi secundă, şase primării să depună proiectele, sau este posibil ca noi toţi să depunem, un număr infinit mai mare de tramvaie, şi să fie doar 50. Atunci pe cine vom da vina? Pe cei care au făcut acest ghid, cu anumite clauze, de care doar unii au ştiut, sau pe cei care au avut un internet care a încărcat mai greu toată documentaţia? Pentru că totul, la un moment dat, devine o loterie’, a mai spus primarul Marian Dragomir.
Consiliul Local Municipal Brăila a aprobat două proiecte de asociere a Municipiului Brăila cu comuna Chiscani, cu scopul de a obţine finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă în vederea achiziţiei a şapte tramvaie şi a 20 de autobuze electrice noi. Proiectul privind achiziţia celor şapte tramvaie are o valoare totală de 82.012.182 lei, iar cel legat de achiziţia de autobuze electrice de 72.756.521,46 lei. AGERPRES / (AS – autor: Ecaterina Ignat, editor: Marius Frăţilă)