Acasă55Procesul de verificare a încasării taxei pentru paşaport va fi automatizat

Procesul de verificare a încasării taxei pentru paşaport va fi automatizat

Guvernul a aprobat în şedinţa de joi un proiect de lege conform căruia Direcţia Generală de Paşapoarte va constitui şi gestiona infrastructura necesară automatizării proceselor prin care se verifică încasarea sumei reprezentând contravaloarea paşapoartelor simple.

Proiectul modifică şi completează Ordonanţa Guvernului nr. 83/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de paşapoarte şi serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor. Acesta va fi transmis spre dezbatere Parlamentului, cu solicitarea de a fi aprobat în procedură de urgenţă.

‘Pentru optimizarea procesului de eliberare a documentelor de călătorie, se are în vedere, prin proiectul aprobat, constituirea şi gestionarea de către DGP, împreună cu Compania Naţională ‘Imprimeria Naţională’ S.A., a infrastructurii necesare automatizării proceselor de verificare a încasării sumei reprezentând contravaloarea paşapoartelor simple, respectiv de restituire a acesteia în situaţiile în care a fost achitată eronat sau serviciul aferent nu a fost prestat’, reiese dintr-un comunicat transmis de Guvern.

Totodată, proiectul de lege actualizează modul în care Direcţia Generală de Paşapoarte (DGP) prestează serviciile publice electronice, ‘pe măsura operaţionalizării’ infrastructurii necesare.

Potrivit noilor reglementări, se asigură ‘un caracter concis şi clar’ al atribuţiei DGP privind atestarea calităţii de cetăţean român, în cooperare cu alte instituţii.

Un alt obiectiv al proiectului este corelarea cadrului legal naţional cu unele dispoziţii normative ale dreptului european în materia datelor cu caracter personal.

‘Sunt prevăzute şi anumite clarificări în ceea ce priveşte atribuţiile în domeniul resurselor umane, mai exact evidenţierea faptului că DGP şi Direcţia generală permise de conducere şi înmatriculări desfăşoară doar anumite activităţi de resurse umane pentru serviciile publice comunitare de paşapoarte, respectiv pentru serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, conform atribuţiilor şi în limita competenţelor stabilite în acest domeniu (activităţi prevăzute expres de actele normative incidente), având în vedere confuziile sesizate în legătură cu rolul şi întinderea atribuţiilor direcţiilor generale sus-menţionate în ceea ce priveşte domeniul resurselor umane de la nivelul serviciilor publice comunitare. Practic, se separă foarte clar atribuţiile în privinţa resurselor umane între instituţiile prefectului, adică autoritatea locală, şi direcţiile centrale’, reiese din comunicatul transmis de Guvern.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks