Un proiect privind înfiinţarea unei instituţii care să gestioneze locurile de parcare în Sectorul 5 a fost adoptat în şedinţa de luni a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB).
Actul normativ adoptat cu 35 de voturi ‘pentru’, unul împotrivă şi 14 abţineri împuterniceşte Consiliul Local Sector 5 să hotărască cu privire la înfiinţarea Administraţiei Dezvoltare Urbană, o instituţie publică cu personalitate juridică în subordinea acestui for, după ce printr-o hotărâre adoptată pe 29 noiembrie a solicitat această măsură CGMB.
‘Obiectul de activitate al Administraţiei Dezvoltare Urbană Sector 5 va fi dat de realizarea şi implementarea unei strategii integrate de regenerare a mobilităţii urbane, racordată la Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a Municipiului Bucureşti. Astfel, Administraţia Dezvoltare Urbană Sector 5 va avea atribuţii de gestionare a tuturor locurilor de parcare, de reşedinţă sau locuri publice pe raza Sectorului 5’, prevede raportul de specialitate al hotărârii Consiliului General.
Conform sursei citate, finanţarea activităţii Administraţiei Dezvoltare Urbană Sector 5 se va face din venituri proprii, aceasta urmând să fie împuternicită expres să încaseze contravaloarea taxei aferente utilizării parcărilor de reşedinţă, a tarifelor aferente parcărilor publice, a tarifului perceput pentru ridicarea, transportul şi depozitarea vehiculelor, a tarifelor de blocare/deblocare, precum şi a altor venituri provenite din alte activităţi.