Reînscrierea copiilor la grădiniţă se va face între 23 – 30 mai, iar prima etapă de înscriere este cuprinsă între 6 – 15 iunie, potrivit unui proiect de metodologie de înscriere a copiilor antepreşcolari şi preşcolari în unităţi de învăţământ cu personalitate juridică.
În perioada 23 – 30 mai vor fi reînscrişi copiii care au frecventat unitatea de învăţământ în anul şcolar curent şi care urmează să o frecventeze şi în anul şcolar următor, ca urmare a exprimării acestei opţiuni de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestora, printr-o cerere scrisă.
Prima etapă de înscrieri este cuprinsă în perioada 6 – 15 iunie şi sunt înscrişi copiii pe baza dosarelor depuse la unităţile de învăţământ de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestora şi a celor trei opţiuni exprimate, în limita locurilor din planul de şcolarizare aprobat, după încheierea etapei de reînscrieri.
Etapa a II-a de înscrieri este prevăzută în perioada 19 – 29 iunie. În această etapă se realizează înscrierea copiilor, pe locurile libere rămase în urma derulării primei etape, pe baza dosarelor depuse la unităţile de învăţământ de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestora şi a celor trei opţiuni exprimate în noile cereri de înscriere depuse.
Etapa de ajustări este cuprinsă între 20 – 30 august. În această etapă se realizează înscrierea copiilor care nu au fost înscrişi în primele două etape din lipsă de locuri sau din diferite alte motive sau care nu au participat la primele două etape, pe locurile rămase libere în urma derulării celei de-a doua etape a înscrierilor, pe baza unei proceduri specifice elaborate de ISJ/ISMB şi pe baza dosarelor depuse de părinţi la inspectoratul şcolar.
La această etapă au acces următoarele categorii de copii: copiii care au rămas nerepartizaţi după derularea celor două etape anterioare, cu prioritate cei de 4 ani şi de 5 ani, copiii care au solicitat înscrierea în clasa pregătitoare din învăţământul primar şi nu au fost admişi ca urmare a avizului negativ al CJRAE/CMBRAE, copiii de peste 2 ani care solicită înscrierea în învăţământul preşcolar.