Oradea, 24 mai / Agerpres/ – Proiectul tehnic al drumului expres Arad – Oradea a ajuns în etapa de a obţine acordul de mediu, un pas important în evoluţia realizării acestei investiţii în infrastructură, fiind publicat pentru dezbatere publică pe site-ul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM), a informat Consiliul Judeţean (CJ) Bihor.
‘Proiectul traversează cursul râurilor Crişul Alb şi Crişul Negru, prin intermediul unor poduri. În zona Chişineu Criş, pentru a reduce impactul asupra habitatelor, a fost adoptată soluţia mutării traseului drumului şi a nodului rutier, în aşa fel încât să nu afecteze ariile naturale protejate din zonă. Ţinând seama de faptul că traseul drumului expres Arad – Oradea nu se suprapune peste siturile de interes comunitar Natura 2000, la sfârşitul lunii iunie, după finalizarea acestei ultime etape de consultare publică, putem obţine şi avizul de mediu,’ a declarat preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, citat într-un comunicat de presă.
În această perioadă, a precizat Bolojan, având în vedere reconfigurarea traseului pe teritoriul judeţului Arad în zona limitrofă oraşului Chişineu Criş, se realizează ultimele foraje pe noul amplasament şi se lucrează la identificarea proprietarilor de terenuri de pe noul culoar de expropriere.
În ultima săptămână din iunie vor avea loc patru dezbateri publice în Oradea, Salonta, Arad şi Chişineu Criş.
‘În cursul lunii iulie ne propunem să obţinem avizele necesare pentru adoptarea hotărârilor de guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi pentru exproprierea terenurilor afectate de proiect. În aceste condiţii, în luna august am putea demara procedura de licitaţie pentru selectarea constructorilor ce vor realiza cele trei tronsoane în care este împărţit drumul’, a adăugat preşedintele CJ Oradea.
Traseul drumului expres Arad – Oradea va avea o lungime 120,1 km, cu profil de patru benzi de circulaţie. Proiectul mai prevede drumul de legătură cu oraşul Salonta (judeţul Bihor), de 5 km, drumul de legătură cu Arad, de 3 km, şi drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Bekescsaba), de 9,85 km. Astfel, lungimea totală a drumului va fi de 138 km.
Studiul de fezabilitate a fost aprobat în decembrie 2022, proiectul fiind în prezent în etapa de proiectare. Lucrările vor fi împărţite în trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta – Chişineu Criş şi Chişineu Criş – Arad. Valoarea totală estimată a proiectului, conform studiului de fezabilitate, este de 10,71 miliarde lei (2,18 miliarde de euro), inclusiv TVA, finanţare prin Programul Operaţional Regional.