Proiectul de ordonanţă care prevede o alocaţie de hrană în valoare de 100 de lei pentru persoanele vaccinate, dar şi organizarea Loteriei de vaccinare figurează pe ordinea de zi a şedinţei de luni a Guvernului.
Proiectul de ordonanţă modifică şi completează legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei COVID-19.
Potrivit acestuia, persoanele care se vaccinează cu schema completă de vaccinare beneficiază de o alocaţie de hrană, în valoare totală de 100 lei, sub forma tichetelor de masă pe suport de hârtie.
Alocaţia de hrană, sub forma tichetelor de masă, reprezintă venit neimpozabil pentru persoanele fizice. Tichetele vor fi achiziţionate de către direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti şi vor fi distribuite centrelor de vaccinare, cabinetelor medicilor de familie şi ambulatoriilor de specialitate. Aceste tichete de masă vor putea fi emise fără datele personale ale beneficiarilor, ele urmând să fie completate la momentul distribuirii.
De asemenea, proiectul prevede organizarea Loteriei de vaccinare, ca măsură pentru încurajarea imunizării. Loteria constă în acordarea de premii în bani persoanelor cu schema completă de vaccinare.
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului va stabili fondul anual de premiere, iar extragerile vor fi organizate de către Compania Naţională Loteria Româna S.A., în prezenţa Comisiei pentru supravegherea efectuării extragerilor, din care vor face parte câte un reprezentant al Ministerului Economiei, Ministerului Sănătăţii şi al Companiei Naţionale Loteria Româna S.A.
Pentru anul 2021, prima extragere ar urma să aibă loc în luna octombrie.
Potrivit unei alte prevederi a ordonanţei, până la încetarea stării de alertă, posturile vacante său temporar vacante din cadrul Ministerului Sănătăţii şi unităţilor aflate în subordinea şi în coordonarea Ministerului Sănătăţii, inclusiv funcţiile publice de execuţie şi conducere, pot fi ocupate prin numire, fără concurs, de funcţionari publici său personal contractual care îndeplinesc cerinţele de ocupare stabilite în fişa postului şi în actele normative specifice domeniului de activitate. Numirea în cadrul aparatului propriu al Ministerului Sănătăţii se face prin ordin al ministrului Sănătăţii şi încetează de drept în cel mult 30 de zile de la data încetării stării de alertă sau înainte de termen, la iniţiativa angajatorului.