AcasăPoliticaRareş Bogdan se ia la trântă cu TikTok: Pe această reţea vin...

Rareş Bogdan se ia la trântă cu TikTok: Pe această reţea vin manipulări dinspre Rusia, se urmăreşte slăbirea instituţiilor UE

Alianța de guvernare are o problemă: rețeaua Tiktok ”trage” pentru AUR, așa că trebuie reglementată sau închisă, ne informează Rareș Bogdan și Lucian Romașcanu în poziții publice. Am avea o sugestie: dacă tot se apucă de treabă, să închidă și Facebook, care a produs calamitatea politică Iohannis în 2014. Măcar în acest caz știm cu precizie ”binele” făcut pentru țară de al nostru președinte, în timp ce în cazul AUR avem doar speculații de viitor, scrie, pe inpolitics.ro, jurnalistul Bogdan Tiberiu Iacob.

Un recent sondaj difuzat de Hotnews a relevat că AUR este foarte popular pe rețeaua Tiktok, de mare succes în rîndul tinerilor români. A fost momentul declanșării alertei la guvernanți.

„TikTok astăzi este un loc liber, un teren viran, unde manipulările venite dinspre Rusia, încercările de destructurare a democrației europene, de șubrezire a instituțiilor europene, de aruncare într-o manipulare ordinară și extrem de agresivă a constructului european își face de cap.Acolo partidele extremiste din România, AUR și SOS, câștigă. Dacă nu vom lua măsuri extrem de serioase s-ar putea să fim victimele clasice ale manipulărilor prin astfel de formule. (…) Mesajele politice să fie extrem de clar reglementate, nețintite și cu verificare extrem de serioasă. Sau pentru șase luni de zile TikTok-ului să îi fie pusă în vedere să interzică propaganda politică. Ce se întâmplă acolo este de o gravitate fără precedent”, a declarat, pentru HotNews.ro, Rareș Bogdan.

La rîndul său, senatorul PSD Lucian Romașcanu a anunțat, sec: „Singurul lucru pe care poți să îl faci TikTok dacă nu se ține de treabă este să îl închizi. Va fi reglementat sau închis”.

Trăgînd linie și adunînd, exprimările politicienilor guvernării nu lasă loc de interpretare: păcatul Tiktok nu e neapărat că face jocul Rusiei ori are mesaje deranjante, ci că utilizatorii platformei simpatizează AUR în anul electoral.

Și nu e corect, mai spun guvernanții, ca o rețea socială să aibă influență politică într-un an cu alegeri, de aceea o idee ar fi ca mesajele politice să fie interzise temporar.

Interesantă poziționare.

Una dintre cheile succesului electoral al lui Klaus Iohannis, în 2014, a fost tocmai propaganda și mobilizarea pe o rețea socială.

La acea vreme, utilizarea Facebook a fost prezentată ca un mare succes, însuși Iohannis marcînd acest lucru, evident, pe Facebook, în chiar seara victoriei:

”Împreună, am câștigat bătălia aici, pe Facebook! Vă mulțumesc pentru această victorie! Sunteți acum cea mai mare comunitate formată în jurul unui om politic din mediul online! Împreună, atât de mulți și de puternici, suntem de neînvins! Astăzi CÂȘTIGĂM!”.

În altă postare, scria noul președinte:

”Peste un milion de oameni sunt acum alături de mine pe această pagină! Sunt copleșit, dar foarte fericit. Vă mulțumesc din suflet. Voi sunteți cei ce au dat ecou atât de puternic vocii mele în ultimele luni, voi sunteți cea mai mare comunitate din jurul unui om politic din Europa. Voi ați scris istorie! Dragii mei, de acum, noi nu mai suntem doar o comunitate, ci o echipă. Suntem o echipă de mai mult de un milion de oameni uniți de credința, respectul și iubirea lor pentru România!”.

Echipa de campanie a președintelui, presa, sociologii au prezentat pe larg la acea vreme cum crescuse urieșește numărul de urmăritori pe Facebook ai președintelui, pînă la ordinul milioanelor, ceea ce îl făcuse numărul unu european între politicieni. Milioane de likeuri, zeci de milioane de mesaje de susținere, existînd chiar informații neoficiale că 2014 a fost primul an electoral în care s-au folosit softuri pentru generat postări non-umane în beneficiul candidatului.

”În ultima lună de campanie am avut aproape jumătate de miliard de afişări de pagină“ se lăuda, în presă, Ioan Dan Niculescu, unul dintre cei care au făcut parte din echipa de social media a lui Klaus Iohannis, ca director de creaţie. ”Obiectivul principal a fost câştigarea alegerilor. Pentru a transmite nişte valori de brand politic trebuie să apelezi la nişte mijloace adecvate, în cazul nostru vorbim de mijloace adevărate, reale, eficiente. Am focusat foarte mult pe domeniul online pentru că ne domină viaţa de zi cu zi şi dacă aveam de transmis un mesaj unui public ţintă, ne-a fost simplu să vedem că o majoritate a românilor sunt activi în mediul online, vorbim de peste şapte milioane de utilizatori Facebook”.

Doi ani mai tîrziu, Niculescu murea prematur și era omagiat de președinte, pe Facebook. De acel președinte care în două mandate, a refuzat să exprime condoleanțe similare în cazul unor mari personalități ale României: ”Am aflat că a murit, într-un accident teribil, unul dintre tinerii care au contribuit la campania mea prezidenţială. Ioan Dan Niculescu a fost un om frumos, o minte sclipitoare şi un creator energic. Dumnezeu să-l odihnească în pace!”.

Ca o picanterie, presa vremii remarca faptul că în campania din 2014, cea mai apreciata postare a lui Klaus Iohanis era o fotografie tip buletin, ceea ce întărește destul de mult ideea umflării artificiale a likeurilor de pe pagina sa.

Deci, candidatul Klaus Iohannis și al său partid au folosit Facebook în mod oficial pentru a influența alegătorii și a cîștiga președinția. ”Social media a cîștigat președinția pentru Klaus Iohannis” titra inclusiv presa externă la acea vreme.

Atunci a fost bine ca o rețea socială să se implice politic masiv, să cheme românii la vot, să le inducă pe cine să voteze, să desființeze adversarii candidatului Klaus Iohannis al PNL etc.

Acum, implicarea rețelelor e un pericol național, trebuie luate măsuri de interzicere temporară ori chiar definitivă șamd. Asta pentru că ele nu mai trag în direcția ”corectă”.

Dacă TikTok ar fi făcut propagandă pro PSD-PNL, probabil că tandemul Romașcanu-Rareș ar fi propus distribuirea gratuită de telefoane și tablete către tineri, cu aplicația pre-instalată. Așa, urmează marea închidere.

Articolul Rareş Bogdan se ia la trântă cu TikTok: Pe această reţea vin manipulări dinspre Rusia, se urmăreşte slăbirea instituţiilor UE apare prima dată în Ecopolitic.

Sursa: Ecopolitic.ro

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks