Acasă93REPORTAJ/Gara Fălciu, în paragină de peste zece ani, urmează să fie repusă...

REPORTAJ/Gara Fălciu, în paragină de peste zece ani, urmează să fie repusă în funcţiune pentru cetăţenii ucraineni

De câteva zile în Fălciu se munceşte din greu pentru ca gara din zonă, odinioară una dintre cele mai mari din Moldova, dar lăsată în paragină în ultimii ani, să fie scoasă la lumină şi pusă din nou în funcţiune.

Există informaţii că în Gara Fălciu din judeţul Vaslui vor sosi, începând de săptămâna viitoare, trenuri cu cetăţeni ucraineni, oamenii plecaţi din calea războiului urmând să fie apoi trimişi cu trenuri româneşti către destinaţiile alese.

Primarul comunei Fălciu, Neculai Moraru, a răspuns unui apel venit din partea reprezentanţilor CFR şi le-a solicitat beneficiarilor legii venitului minim garantat, care trebuie să desfăşoare muncă în folosul comunităţii, să ajute la curăţarea liniilor ferate şi la igienizarea sediului gării, care ar urma să adăpostească temporar cetăţenii ucraineni aflaţi în tranzit.

‘Aici vor fi debarcaţi, se vor face vama şi controlul de la Poliţia de Frontieră în această zonă, după care vor merge în nişte încăperi încălzite şi cu toate condiţiile, iar apoi vor fi duşi cu trenul nostru românesc la Bârlad şi în zonele unde vor să ajungă cei năpăstuiţi de război. Noi dăm o mână de ajutor, SNCFR-ul este cel care a organizat. Ajutăm la igienizare şi în interiorul clădirii şi în exterior, liniile să le eliberăm de uscături de iarbă. (…) Până pe 15 martie linia ferată trebuie să fie practicabilă, să se poată circula pe ea de la Cantemir, Republica Moldova, până la Bârlad’, spune primarul.

Punct strategic la frontiera de est a României, Staţia CFR Fălciu a fost modernizată în anul 2011, valoarea lucrărilor ridicându-se la aproximativ 8 milioane de lei. Trenurile care treceau prin staţie dimineaţa, la prânz şi seara au început la un moment dat să nu mai circule. Doar câteva trenuri de marfă au mai tranzitat zona, menţinând liniile funcţionale, după care nici acestea nu au mai trecut prin Fălciu. Pe sediul gării a fost pus lacătul şi clădirea a început să se degradeze, liniile de cale ferată au fost cuprinse de bălării şi oamenii din comună au acceptat, cu un gust amar, că nu le va mai trece trenul pe la poartă, deşi statul investise o mulţime de bani să le modernizeze gara.

‘Cu această staţie s-au cheltuit o groază de bani, ca să fie adusă la standardele spaţiului Schengen, au fost îndeplinite toate condiţiile, după care s-a întrerupt traficul prin zona Bogdăneşti – Fălciu şi toate au rămas de izbelişte, nimeni nu s-a mai ocupat de ele’, a mai afirmat Moraru.

Oamenii care muncesc zilele acestea pentru curăţarea liniilor ferate depun tot efortul şi vor ca gara să se redeschidă cât mai curând. N-au mai văzut de peste zece ani de zile un tren trecând pe şinele pe care le cunosc de când erau copii. Acum se bucură că gara va fi din nou funcţională şi mai ales sunt mulţumiţi crezând că le fac un bine ucrainenilor care nu pot trece prin România cu maşina şi se vor îmbarca în trenuri ca să plece din ţara lor.

‘Îi ajutăm şi noi cât putem, dacă facem curat pe aici şi liniile o să poată fi folosite, îi ajutăm într-un fel sau altul. Ce putem să facem noi mai mult? Cum o vrea Dumnezeu’, spune un bărbat din Fălciu.

Primarul Neculai Moraru trage nădejde că odată redeschisă, Staţia CFR de la Fălciu va rămâne funcţională pe termen lung.

‘Mare lucru ar fi să rămână deschisă gara şi tranzitul cu Republica Moldova, măcar la persoane să funcţioneze, să se poată circula în condiţii bune, ca să nu ne mai ducem la Huşi sau în zona Galaţi, la Oancea’, crede edilul. AGERPRES /(AS – autor: Loredana Ciobanu, editor: George Onea)

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks