Romprest anunţă într-un comunicat transmis, joi, AGERPRES că prestează în continuare serviciul de salubrizare, după ce Primăria Sectorului 1 a achitat o parte din datorie. Pe 3 februarie, Romprest a notificat Consiliul Local că din 11 februarie va limita/suspenda temporar activităţile serviciului de salubritate pe raza Sectorului 1, dacă nu se adoptă prin hotărâre de Consiliu soluţiile negociate de Comisia mixtă de mediere. ‘Compania Romprest Service SA face încă o dată dovada bunei credinţe şi creditează Consiliului Local Sector 1 cu încredere, în demersul acestuia de a obţine soluţionarea conflictului şi o derulare instituţională a contractului, fapt pentru care anunţă public că suspendă efectele Notificării din data de 3 februarie 2021 şi prestează în continuare, în regim de normalitate, toate activităţile din cadrul serviciului delegat. Reiterăm necesitatea ca acest conflict să îşi găsească soluţionarea instituţională prin finalizarea lucrărilor Comisiei mixte de mediere, constituită prin Hotărâre a Consiliului Local al Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti, şi adoptarea unei soluţii negociate complete, legală şi echilibrată pentru ambele părţi contractante, prin semnarea unui act adiţional la Contractul de delegare, soluţie prin care să nu se pericliteze drepturile şi obligaţiile părţilor asumate prin Contractul de delegare şi care să asigure premisele pentru menţinerea stării de curăţenie în Sectorul 1’, se precizează în comunicat. Conform sursei citate, sumele plătite de Primăria Sectorului 1 reprezintă o plată parţială a soldului total datorat de autoritatea locală pentru perioada iulie – decembrie 2020. ‘Facturile emise de către Romprest în calitate de operator delegat, şi care reprezintă debitul restant înregistrat de Primăria Sectorului 1 faţă de operator, reprezintă contravaloarea tuturor prestaţiilor activităţii de curăţenie căi publice din cadrul serviciului, respectiv colectarea şi transportul, sortarea / tratarea/ depozitarea deşeurilor din depozite necontrolate, deşeuri din salubrizare stradală şi alte categorii de deşeuri, altele decât cele municipale, prestaţiile operatorilor staţiilor de sortare / tratare / depozitare precum şi operaţiunile manuale şi mecanizate de salubrizare stradală. Cheltuielile angajate de Romprest în prestarea serviciului delegat sunt nu numai de natura cheltuielilor directe cu forţa de muncă şi combustibilul, ele cuprind plăţi către furnizorii strategici şi esenţiali pentru continuarea activităţii, rate de leasing, rate şi dobânzi bancare, sume datorate la bugetele statului’, menţionează operatorul de salubritate. Potrivit Romprest, din cauza tergiversărilor care au dus la amânarea finalizării lucrărilor Comisiei mixte de negociere, propunerea Romprest privind diminuarea operaţiunilor din cadrul activităţilor serviciului delegat, negociată cu Comisia mixtă de mediere, nu a fost adoptată prin Act adiţional la Contractul de delegare şi deci nu se poate aplica nici în acest moment, Romprest prestând în acest moment serviciul integral conform contractului. ‘Având în vedere prioritatea pe care o reprezintă continuitatea serviciului public de salubrizare pentru noi, considerăm această plată, pe care Primăria Sectorului 1 a anunţat că a făcut-o, ca fiind un prim pas în sensul normalizării relaţiei contractuale’, a adăugat Romprest. Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, a anunţat miercuri că autoritatea locală a transferat către compania Romprest 14 milioane de lei pentru plata salariilor şi a combustibilului. ‘Am transferat astăzi către Romprest suma de 14 milioane lei pentru plata salariilor şi a combustibilului. Solicitarea lor era plata a 100 milioane lei pentru facturi restante, în condiţiile în care anul trecut Primăria Sectorului 1 a achitat deja 200 de milioane lei către Romprest’, scria Armand pe Facebook. Primăria Sectorului 1 anunţa duminică printr-un comunicat că primarul Clotilde Armand a cerut companiei Romprest, prin intermediul unei notificări, să pună la dispoziţie, de urgenţă, toate informaţiile şi datele necesare pentru verificarea cantităţii serviciilor efectiv prestate şi refacerea facturilor fiscale în sensul corelării valorii acestora cu serviciile efectuate. În notificare se precizează că este necesar să se clarifice faptul că Romprest şi comisia mixtă constituită în conformitate cu HCL 293/15.12.2020 ‘nu au negociat nicio ofertă’, cu atât mai puţin să ajungă la un acord de voinţă.