Un scandal de securitate națională zguduie Parlamentul: sub masca „modernizării” și prin complicitatea rușinoasă a deputaților, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat, un civil fără nicio pregătire și experiență militară, încearcă să se infiltreze în legislație și să controleze lanțul de comandă al structurilor militarizate ale României, scrie publicația Agenda Pompierului, conform inpolitics.ro.
Ambiția lui Arafat de a deține controlul total asupra sistemului de intervenție a atins apogeul prin introducerea DSU – o structură civilă, fără personalitate juridică – în mecanismele decisive ale Legii Apărării Naționale.
Manevrele lui Arafat de a subordona structurile militare au început în vară, cînd DSU a încercat, printr-un proiect de OUG, să dinamiteze arhitectura militară a Inspectoratului General pentru Situații de Urgență (IGSU).
Proiectul prevedea desființarea inspectoratelor județene și preluarea de către DSU a atribuțiilor de strategie, logistică și comandă, transformînd IGSU, o structură militarizată, într-o anexă civilă a sa. Această lovitură a fost spulberată public și argumentat de conducerea IGSU și de presă, demonstrînd că inițiativa punea în pericol intervențiile și crea un haos instituțional, aruncînd la gunoi ierarhia militară.
În loc să-și recunoască greșeala, Arafat a ripostat altfel, trimițînd controale cu tentă punitivă la IGSU, transmițînd un mesaj clar: cine apără legea și instituția militară devine țintă.
După eșec, șeful DSU a schimbat tactica, intrînd pe ușa din spate prin cea mai sensibilă lege a statului.
Articolele 7 alin. (9) și (10) din noua formă adoptată a Legii Apărării Naționale prevăd acum că, pe timpul stării de urgență sau de război, coordonarea acțiunilor MAI în contextul apărării se realizează prin Departamentul pentru Situații de Urgență.
Anomalie colosală: Un civil fără grad, fără statut militar și fără o zi de armată, care conduce un departament fără personalitate juridică, devine o verigă structurală în lanțul militar de comandă al Apărării Naționale.
Pericol Extins: Prin această prevedere, DSU se pregătește să „călărească” nu doar pompierii (IGSU), ci întregul segment militarizat al MAI, în stări excepționale: Poliția, Poliția de Frontieră și chiar Administrația Penitenciarelor.
Această mutație legislativă, calificată drept o eroare strategică majoră, a fost votată de Camera Deputaților în procedură accelerată, fără dezbatere reală și fără ca parlamentarii să sesizeze că:
introduc un civil în mecanismele de coordonare în apărare, legalizează un hibrid instituțional periculos și consolidează anomalia ca un general (șeful IGSU) să fie subordonat unui civil (șeful DSU).
Concluzie critică: România plătește prețul unei slăbiciuni politice endemice, avînd acum un „comandant” fără armată, dar cu ambiții de Mareșal, care încearcă să-și impună controlul asupra componentei militare a statului, nu prin merit, ci prin manipulare legislativă.
Proiectul se află acum la Senat, ultima șansă de a bloca această monstruozitate legislativă. Senatul are obligația să elimine articolele toxice și să excludă DSU din zona de coordonare în apărare, oprind astfel experimentul periculos al unui „comandant civil” peste structurile militare – un precedent care nu există nicăieri într-un stat serios NATO sau UE, mai scrie Agenda Pompierului.
Sursa: Ecopolitic.ro





